Marija Kulušić u novoj kolekciji koristi elemente dalmatinske narodne nošnje
Hrvatska modna dizajnerica Marija Kulušić, osnivačica istoimenog slow fashion brenda, predstavila je briljantnu modnu kolekciju nadahnutu elementim...
Gabrielle Coco Chanel u svijetu mode ostavila je neizbrisiv trag, žene je oslobodila uskih korzeta, velikih i neudobnih krinolina i odjenula ih u jednostavne udobne haljine koje su odisale ženstvenošću, elegancijom i luksuzom. Danas je Chanel logo jedan od najprepoznatljivijih na svijetu. Donosimo vam 11 činjenica o brendu i njegovoj legendarnoj osnivačici Coco.
Univerzalan i vječan, jedan od najboljih i najprodavanijih parfema na svijetu zasigurno je Chanel No.5. Nastao je 1921. uz pomoć Ernesta Beauxa, koji ga je kreirao prema željama same Coco. Ona je od Ernesta tražila da osmisli parfem koji miriše kao žena. Parfem se sastojao od mirisa jasmina, svibanjske ruže, sandalovine, cvijeta naranče, ylang-ylanga, neroli ulja, haitski vetiver i brazilskih Tonka sjemenki. Ime je dobio po tome što je Coco od svih bočica u kojim je bio uzorak parfema izabrala upravo petu, a i broj pet bio je njezin sretni broj. Za razliku od parfema koji su na tržištu postojali prije parfema Chanel No.5, njegovo pakiranje bilo je kao i sve što je Coco dizajnirala – jednostavno, elegantno i s minimalnim linijama. Bočica parfema nije se znatno mijenjala, gotovo neprimjetno, i danas je ikona parfema 20. stoljeća.
Prema podacima iz 2014., to je službeno najprodavaniji parfem na svijetu.
Chanel lak za nokte u nijansi Rouge Noir prvi je lak za koji je postojala lista čekanja. Godine 1994. u backstageu Chanelove modne revije visažistica je neposredno prije snimanja primijetila kako modeli nemaju lak za nokte, obojila ih je crnim markerom, a naknadno su u Chanelu napravili lak u takvoj nijansi.
Coco je bila prva dizajnerica koja je dizajnirala ženska odijela i time napravila revoluciju u ženskoj modi.
Iako mnogi Chanel povezuju s luksuznom odjećom, prva trgovina koju je Coco otvorila u Parizu 1910. prodavala je šešire.
Prije nego što je Chanel postao jedan od najpoznatijih brendova na svijetu, Coco je izgradila reputaciju dizajniranjem šešira.
Zbog rata, Chanel je u Parizu zatvorio sve trgovine osim one u kojoj su se prodavali parfemi i accessories.
Prve dvobojne cipele nastale su 1957. zahvaljujući suradnji Coco i Monsieura Massaroa.
Model nastao u veljači 1995. godine upravo je po tom datumu dobio ime.
Na početku karijere, Coco je imala samo 10 % vlasništva nad svojim brendom, dok je ostalih 90 % bilo u vlasništvu njezinog poslovnog partnera Pierra Wertheimera. S vremenom se njezin udio u vlasništvu povećao, a danas je brend u vlasništvu Pierrovih potomaka Alaina i Gerarda Wertheimera.
Chanel 2.55 torba spada u accessory kojemu svake godine raste cijena.
ANTONIA BARIŠIĆ