Stručnjaci savjetuju: Kako smiriti tjeskobu koju osjećamo zbog kaosa oko nas?
Koliko god staloženi bili, svi dobro znamo onaj osjećaj straha i nemira koji nam može uzrokovati iznenadni poziv usred noći, šokantna vijest u medi...
Ne možete se slagati sa svakim koga upoznate. No bez obzira na to koliko se vaši stavovi razlikuju i koliko dobro poznajete osobu s kojom razgovarate, morate ostati pristojni tijekom razgovora.
Činjenica je da vas nečiji stav može šokirati te da ćete se u životu nebrojeno puta naći među ljudima čija razmišljanja će vam biti strana, no to vam ne daje za pravo da u razgovoru na bilo koji način omalovažavate svog sugovornika. Uostalom, da biste čvrsto i dostojanstveno obranili svoje stavove, morate ostati staloženi i pristojni tijekom polemike. Ako ste primijetili da se ne možete snaći kod takvih razgovora te da se povlačite ili da podižete ton, u nastavku vam donosimo nekoliko savjeta za bolje polemiziranje.
Pokažite ljudima da cijenite njihovo mišljenje
Prije nego što krenete izlagati vlastite argumente, osobi s kojom pričate dajte do znanja da cijenite njezino mišljenje. No nemojte iza rečenice u kojoj to govorite dodati “ali”. Primjerice, recite: “Prije nego što krenem s pričom, želim ti reći da te cijenim te da ću uvijek saslušati tvoju stranu”, i tako završite tu uvodnu rečenicu.
Ostanite smireni
Argumenti koje ne smatrate istinitima i vjerodostojnima, osobito kada dolaze od osobe s kojom ne dijelite mišljenje, mogu biti frustrirajući. No nemojte dozvoliti da vas sugovornik izbaci iz takta jer ćete tako učiniti nešto što ne želite da se događa vama. Nitko ne želi uzrujane sugovornike koji se fokusiraju samo na svoje argumente. Ako želite da vas druga strana shvati, imajte razumijevanja za nju.
Potkrijepite argumente izvorima
Svaka dobra rasprava treba se temeljiti na činjenicama, a njih ćete uvijek moći iznijeti putem provjerenih izvora. To mogu biti razna istraživanja, knjige, dokumentarci i slično.
Pazite kako govorite
Koliko god vas nešto uzruja – nemojte vrijeđati ili se koristiti psovkama kojima ćete poniziti sugovornika. Kao što smo već rekli, razgovor se treba temeljiti na međusobnom razumijevanju. To znači da se nećete smijati ako je sugovornik upao u nelogičnost ili sam sebi dao protuargument te da sugovorniku nećete govoriti kako je glup, neobrazovan, lud i slično.
Složite se da se ne slažete
Velik broj rasprava u kojima dvije strane imaju oprečna mišljenja završavaju neriješeno. Nemojte forsirati nikakav zaključak, dovoljno je zaključiti da se ne slažete te si pružiti ruku. Na kraju svega – zahvalite svom sugovorniku na vremenu koje je utrošio kako bi vam približio svoj stav.
Ono što moramo dodati jest da s nekim osobama nikad ne trebate ulaziti u rasprave, osobito ako njihovi stavovi promiču nasilje te vrijeđaju druge osobe i njihova prava. Isto tako, odmaknite se od osoba koje bi potencijalno mogle biti nasilne prema vama.
Foto: Priscilla Du Preez/Unsplash