U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
Dvoje ljudi, supružnika; dizajnerica i fotograf, trideset i pet godina suradnje i suživota, stotine radova, fotografija, izložaba, projekata – možda je pojednostavljen, ali i najtočniji način da se opiše djelo tandema Bachrach & Krištofić koje će 7. rujna predstaviti samostalnom izložbom u prostoru zagrebačkog Muzeja za umjetnost i obrt.
Riječima iz uvodnog eseja kataloga izložbe, autora Dejana Kršića: “… moglo bi se ustvrditi da im je upravo četveroručni rad u kojem se od inicijalne zamisli do konačne realizacije spajaju i kreativno isprepliću fotografija i dizajn, uz paralelno djelovanje na više različitih polja – od autorske fotografije, dizajna u području kulture do visokokomercijalnih projekata diskografske industrije te posljednjih godina uključivanja u interes za arhiviranje, historizaciju dizajna, pop kulture i popularne umjetnosti – omogućio dulji vijek trajanja od drugih autorskih tandema koji su se nakon nekog vremena razišli.”
Izložba dizajnersko-fotografskog para Sanje Bachrach i Marija Krištofića prikazat će presjek njihovog dugogodišnjeg djelovanja, tijekom kojega su iskušavali uloge autora, konceptora, organizatora ili kustosa izražavajući se u raznim žanrovima vizualne umjetnosti i kulturnih industrija. Kroz okosnicu temljne prakse grafičkog dizajna izložba u MUO će pokazati njihovu differentiu specificu na domaćoj sceni – neuobičajenu fluidnost sadržaja i medija kojima se bave. Raznolikost tema koje su radili kreće se u rasponu od osmišljavanja ikonografije za Dorian Gray i druge novovalne aktere glazbene scene 1980-ih, preko samostalno iniciranih projekata kojima se zalažu za očuvanje i afirmaciju pojedinih tema, fenomena ili autora s područja fotografije i dizajna (izložba Jugoton – istočno od raja, 2014.; akcija i knjiga Spasi znak, 2014.; izložba i knjiga Boro Kovačević – umjetnost makete, 2013.) do posve recentnih primjera oblikovanja total dizajna muzejskih izložbi (Arhitekt Herman Bollé – graditelj hrvatske metropole, MUO, 2015.; Figura i ornament / Barok – Johannes Komersteiner i njegov krug, MUO, 2016.) s punim poznavanjem specifičnih komunikacijskih mehanizama i jedinstvenosti navedenog formata.
Specifičnost koja izdvaja rad Bachrach & Krištofić iz općih trendova grafičkog dizajna i konteksta sličnih suradničkih parova, koji se poput njih profiliraju u aktere umjetničke scene upravo 1980-ih, je prepoznatljiva sadržajna i oblikovna kohezija grafičkog dizajna i fotografije. Ova sastavnica prisutna je od samih početaka njihove pojave na galerijskoj sceni Studentskog centra, mjesta na kojem su se ispreplitali raznovrsni žanrovi kulture i izražavanja – izložbe, performansi, koncerti; konceptualna i popularna kultura, što je omogućavalo izravno djelovanje u okruženju širem od umjetničkog – u pluralističkom okruženju medijske i pop kulture. Brojne suradnje i prijateljske veze s mnogim ključnim imenima lokalne i regionalne scene osigurale se tandemu Bachrach & Krištofić, autorsku prepoznatljivost i na regionalnoj sceni.
U osobnoj artikulaciji postava Bachrach & Krištofić će izložiti odabir fotografija, omota za nosače zvuka u produkciji Jugotona i Croatia Recordsa, plakata i knjiga, kataloga i fanzina, razrada vizualnih identiteta za različite kulturne projekte, poput izložbi i kazališnih predstava (za Teatar &TD, Gliptoteku HAZU, Galeriju Klovićevi dvori, MSU, MUO, Centar za ženske studije u Zagrebu) te radnih materijala i dokumentacije o realiziranim autorskim umjetničkim projektima (izložba Nepoznati Zagreb Marije Braut, 2014.; izložba Ženska soba – ženski pogled / Suvremena ženska fotografija, 2002.; okrugli stol Dizajn i moral, 2001.; izložba Koncept, međunarodna izložba fotografije, 1996.; izložba Hrvatska fotografija 95, 1995.).
Kustosica izložbe: Jasmina Fučkan