Genijalna ideja: Eventi na kojima se odvija razmjena parfema postaju sve veći hit
Žene su oduvijek ludovale za parfemima i toaletnim vodicama no svi stručnjaci iz svijeta kozmetike slažu se da scena parfema nikad nije bila toliko...
Kad se iz drogerije vratite kući s vrećicom punom pomno odabrane kozmetike, sreća je neupitna. Otvaranje blistavih kutijica, mirisanje i isprobavanje novih tekstura unose radost u vaš dan. A kada ti isti proizvodi isporuče obećane rezultate, vaše se zadovoljstvo uvišestručuje. Da bi vas još više usrećila, kozmetička je industrija zakoračila korak dalje. Na police trgovina stižu preparativni proizvode koji, kako tvrde proizvođači, blagotvorno djeluju na vaše mentalno blagostanje.
Nakon što smo, zbog pandemije koronavirusa proveli puno stresnog i neizvjesnog vremena u zatvorenom, posvećujući se promišljanju o životu, stavili smo pod povećalo i naš odnos prema uljepšavanju. Odmaknuli smo se od pukog koncepta estetike kako bismo se usredotočili na holističku ljepotu, onu koja podiže raspoloženje i djeluje antistresno. Drugim riječima, u privatnosti svojih kupaonica tražimo način kako da se umirimo i pobjegnemo od kaosa svakodnevice.
Kako bi odgovorila na novootkrivene potrebe potrošača, kozmetička je industrija iskočila iz četvrtaste kutije razmišljanja i osmislila novu granu ljepote – proizvode koji istovremeno djeluju na fizičko i mentalno zdravlje. Da, dobro ste pročitali, oni njeguju i vašu kožu i vaš um.
Preteča ove filozofije neupitno je aromaterapijska kozmetika koja iskorištava snagu specifičnih eteričnih ulja čiji vas mirisi mogu osloboditi od stresa, poboljšati san, smanjiti tjeskobu ili pak dati dozu energije. Primjerice, kupka od lavande smiruje živčani sustav i odličan je odabir za njegu prije spavanja, dok je gel za tuširanje s jasminom ili bergamotom bolji odabir za jutarnje tuširanje jer razbuđuje i podiže raspoloženje.
Nadalje, tu je i kozmetika s kristalima, koja se pojavila prije nekoliko godina, a čiji inovatori tvrde da uključivanje kristala u formule pruža kozmetičkim proizvodima istu energiju kao, recimo, ružičasti kvarc, za koji se kaže da potiče samoljubav i ljubaznost. Primjerice, Bioréova linija Rose Quartz + Charcoal, prožeta ružičastim kvarcom i ugljenom, prema brendu, “transformira kožu i poboljšava raspoloženja korisnika”.
Najnoviji val proizvoda koji djeluju dvojako popularno se naziva mood boosting skincare. Riječ je kozmetici, osmišljenoj u suradnji s neuroznanstvenicima, koja prodaje ljepotu sa “širom pričom” jer su potrošači osvijestili da (više) nije važno samo kako izgledamo već i kako se osjećamo te koliko smo emocionalno uravnoteženi.
Neurokozmetika je ukorijenjena u ideji da su mozak i koža povezani te da emocije mogu utjecati na stanje vaše kože. Talijansko je istraživanje, objavljeno 2021. u stručnom časopisu MDPI, pokazalo da kad određeni aktivni sastojci dođu u kontakt sa živčanim završecima u dermisu, mogu utjecati na vaše raspoloženje. “Usmjeravajući se na interakcije između kože i živčanog sustava, (neurokozmetika) može igrati značajnu ulogu u ravnoteži kože”, izjavili su autori.
Prema stručnjacima, srž ovog revolucionarnog koncepta su neuropeptidi. Ovi se čarobni sastojci “igraju” s najvažnijim glasnicima vašeg mozga, neurotransmiterima. “Puneći” njihove komunikacijske kanale, neurokozmetika pomaže mozgu da brzo i učinkovito reagira na vanjske podražaje, pridonoseći vašem ukupnom blagostanju. Njihovo djelovanje može biti umirujuće ili stimulirajuće, a u kozmetici se uglavnom koriste neuro-opuštajući sastojci dobiveni iz biljnih ekstrakata kako bi se obračunali s upalnim reakcijama koje se povezuju sa stresom kože. Ali tu njihova čarolija, navodno, ne staje. Aktivni sastojci čine svoju magiju ujedno umirujući, obnavljajući ili pomlađujući kožu.
“Mood-boosting preparati ili kozmetika koja “podiže raspoloženje” zasniva se na psihološkom učinku mirisa, dizajna ambalaže i određenih aktivnih kozmetičkih sastojaka kojima je svrha opustiti vas ili probuditi osjećaj sreće”, objašnjava mag. ing. fitomedicine Gordana Gorinšek, stručna procjeniteljica sigurnosti kozmetičkih proizvoda i savjetnica za regulatorne poslove.
Mnogi beauty igrači krenuli su na istraživačko putovanje u polju neuroznanosti. Jedan od predvodnika je Shiseido, koji je 2017. godine, koristeći kombiniranu snagu znanosti i prirode, stvorio patentirani sastojak ReNeura Technology, koji aktivira moć dodira da bi probudio “uspavanu” kožu i povećao djelovanje svog proizvoda.
Najrecentniji primjerak je Melvitina kolekcija za osjetljivu kožu sklonu crvenilu NectarCalm koja umiruje i kožu i um. Formula je obogaćena biljkom koja se već stoljećima koristi u ajurvedskoj medicini zbog svojih umirujućih svojstava. “Ekstrakt biljke Tephrosia purpurea pomaže smanjiti razinu kortizola i potiče proizvodnju endorfina za opuštenu i umirenu kožu”, tvrde iz brenda.
Moodboosting kozmetika sjajna je ideja, ali za odgovor je li u pitanju marketinški trik ili preparativa ukorijenjena u znanosti potrebno je strpiti se još neko vrijeme. Možemo povući paralelu s trendom dopaminske ljepote ili dopaminskog odjevanja čiji je cilj stimulirati proizvodnju hormona sreće. Dakle, koliko će vas krema opustiti ili usrećiti, potpuno je individulna stvar. “Nema ničeg lošeg u korištenju takvih preparata za njegu kože sve dok vas čine sretnima, no ne očekujete čuda”, upozorava Gordana Gorinšek. “Kao i svaki trend, i ovaj ima svoje poklonike. Je li njegov efekt placebo ili nije, neka svatko prosuditi sam.”
Foto: Kamboompics