Bez obzira na to radite li od doma, iz ureda ili ste posvećenu domu i obitelji, zasigurno vam se dogodilo da ne znate zašto uporno ne stižete sve liste obveza.
Ako ste se prepoznali u prethodnoj rečenici, vrlo vjerojatno se redovno dovodite u situaciju u kojoj u kratkom roku morate odraditi sve zaostatke. Sve to dovodi do iscrpljenosti, neispavanosti i bespotrebnog stresa i istih scenarija koje vrtite u krug. No svemu tomu možete stati na kraj i to uvođenjem jednostavnih promjena u dnevnom, odnosno tjednom rasporedu.
Prestanite pokušavati završiti zadatke za koje niste kompetentni
Velik broj osoba koje rade od doma, imaju vlastiti biznis ili se brinu o svim kućanskim poslovima često se dovedu u situaciju u kojoj odbijaju potražiti ili platiti pomoć. U redu je ne znati sve, u redu je priznati si da ne možete sve te rješenje za neke zadatke potražiti u drugim osobama. Ako se na vašem popisu dnevnih ili tjednih zadataka nađe nešto što jednostavno ne možete završiti, obratite se nekom drugom za pomoć. Tako ćete uštedjeti na vremenu te se riješiti zadatka na koje biste uzaludno trošili energiju.
Radite redovite (dnevne i tjedne) pauze
Problem mnogih ljudi danas je to što izbjegavaju pauze. Svakome treba jedan dan tjedno odmora i svakome treba barem 30 minuta u danu kada će se maknuti od obaveza te posvetiti isključivo sebi. Kako biste izbjegli zamku u koju mnogi upadaju – odredite sat u danu te dan u tjednu i način na koji želite iskoristiti pauzu. Preskakanjem pauza dovest ćete se do iscrpljenosti i burnouta.
Odredite dane kojima ćete dokumentirati vrijeme
Nije vam jasno gdje gubite vrijeme i zašto vam uvijek nedostaje par sati u danu da biste obavili sve što trebate? Počnite dokumentirati svoje vrijeme tako što ćete nekim danima u tjednu svakih 30 ili 60 minuta zapisati što i koliko ste toga napravili. Osim što ćete znati koliko vam vremena ode na neki zadatak, dobit ćete i poticaj za rad bez distrakcija poput telefona, društvenih mreža, čitanja portala i slično.
Zapisujte uspjehe
Ako vam se čini da ništa ne radite, ništa ne stižete i ne postižete – počnite zapisivati svaku malu i veliku stvar koju ste priveli kraju. Osim što ćete znati što ste točno napravili, dobit ćete i poticaj za daljnji rad.
Odmaknite se od svih smetnji
Za vrijeme rada trebate se riješiti svi stvari koje vas ometaju. Odložite telefon u ladicu ili neko drugo mjesto na kojem ga ne možete vidjeti ili jednostavno ugasite notifikacije društvenih mreža. Zatvorite sve prozore na računalu koji nemaju veze s poslom i nemojte se koristiti internetom u svrhe zabave sve do pauze. U to je uključeno i pričanje s kolegama, prijateljima i obitelji – osim u slučaju nužde ili posla.
Dnevne liste svedite na najviše sedam obveza
Sigurno vam se dogodilo da si na listu obveza stavite 10 i više stvari te se optimistično uvjerite da sve to možete i ostvariti. No stručnjaci kažu drukčije. Bez obzira na to koliko neke stvari bile male, nemojte pretrpavati svoj raspored. Na popisu obveza neka stoje stvari koje su kalendarski najbitnije, a sve one male i “usputne” obveze nemojte dodavati na popis samo zato što vam za njih ne treba puno vremena. Neka broj dnevnih obaveza ne bude veći od sedam.