Pronašli smo mjesto za vaš savršeni blagdanski bijeg uz eleganciju, gastronomiju i opuštanje
Proslavite blagdane u One&Only Portonovi, jer tamo oživljava blagdanska čarolija Božića i Nove godine.Ponovno se povežite s voljenima ili p...
Evo i zašto...
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput ogromnih haulova s desetcima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim proizvodima (OK, ovome smo i sami pridonijeli), koji su nas, barem podsvjesno, uvjeravali da će nam baš taj predmet “promijeniti život” pa ga moramo kupiti, napokon svjedočimo pravom osvježenju. Influenceri su prihvatili novi koncept koji su nazvali “no buy 2025.“, a kojim žele promijeniti svoje potrošačke navike i na osobnoj razini se boriti protiv problema pretjerane potrošnje i zagađenja planeta.
“No buy” i “project pan“ samo su neki od termina koje posljednje vrijeme viđamo na društvenim mrežama, a kojima je cilj upravo osvješćivanje o suludim potrošačkim navikama i promjena istih. Motivacije su različite – nekima je cilj uštedjeti, a nekima se riješiti gomile predmeta koje su kroz godine nakupili. U svakom slučaju, cilj je vrlo pozitivan, a sam koncept je stekao ogromnu popularnost.
Zastrašujući su podatci izvješća The Circularity Gap Report 2024 da smo od 2016. do 2021. na globalnoj razini konzumirali više nego u čitavom 20. stoljeću. Što se odjeće tiče, imamo toliko da bi se moglo oblačiti još šest nadolazećih generacija (Izvor: British Fashion Council), a prosječni moderni potrošač kupuje 60 posto više nego što je prije 15 godina. Nažalost, kupljene predmete zadržava upola kraće, prije nego što ih naposljetku pokloni, ili u većini slučaja – baci u smeće. Veliki krivac tome je brza moda – u SAD je 2022. ušla čak milijarda paketa, a trećina narudžbi bila je upravo sa Sheina i Temua, prema Forbesu.
Naravno, problem nije samo odjeća – namještaj, kućanski aparati, kozmetika i tehnologija također su predmeti koje sve više kupujemo, a sve manje zadržavamo.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
“No buy 2025.” je zapravo izazov koji je stekao popularnost na TikToku u posljednjih nekoliko mjeseci, a riječ je o izazovu da osobnu potrošnju svedemo na minimum. Kreatori sadržaja na mrežama dijelili su svoja pravila za “no buy 2025.” – neki su odlučili potpuno prihvatiti ovaj izazov pa ne kupovati ništa osim onoga što im treba da bi preživjeli. TikTokerica Elysia Berman je u videu koji je prikupio više od milijun pregleda u manje od mjesec dana podijelila svoja pravila.
@elysiaberman NO BUY RULES for 2025 #nobuyyear #nobuy #shoppingaddiction #shoppingaddict #shopaholic #debtpayoff #debtpayoffjourney #debtfree #debtfreejourney ♬ original sound – elysiaberman
“Ne planiram kupovati nikakvu novu odjeću, imam krcat ormar, morat ću se snaći s onime što imam. Ne kupujem ni novu kozmetiku dok ne iskoristim sve što sam ranije kupila”, poručila je i dodala da je u svoj popis uključila i parfeme, nakit, tehnologiju, knjige, ukrase za dom te da će si dozvoliti naručivanje hrane samo jednom mjesečno.
Neki su se ipak odlučili za nešto “blaža” pravila pa podijelili da ne planiraju kupovati odjeću osim ako im baš nije potrebna – neće kupiti još jedne traperice, ali će se za ljeto počastiti novim kupaćim kostimom.
“Project pan” je još jedan odličan pristup potrošnji, koji se fokusira na kozmetiku i makeup.
O ovom izazovu je Vogue pisao još 2021., a njihova je sugovornica i velika ljubiteljica šminke Tara, otkrila da je njezina kolekcija makeupa koštala između 3000 i 5000 dolara. Dio je odlučila prodati i pokloniti, a ono što joj je ostalo koristila je naredne dvije godine. Ipak, “project pan” popularnost je stekao tek u posljednjih nekoliko mjeseci.
Naime, slično kao i kod “no buy” izazova, Tiktokerice su pokazale sve nakupljene beauty proizvode koje nisu iskoristile u posljednjih nekoliko godina, jer su konstantno kupovale nove viralne predmete. Sada su ih odlučile sve po redu potrošiti, a pritom podijeliti proces na društvenim mrežama i ocjenjivati njihovu kvalitetu.
@abby_rodgerss PROJECT PAN!!!!! #projectpan #underconsumption ♬ original sound – Abby💝
“Odlučila sam sudjelovati u ovom izazovu jer sam u posljednjih nekoliko godina imala naviku akumulirati stvari koje nisam koristila. Recimo, imala bih tri neiskorištena losiona za tijelo kod kuće i svejedno bih otišla i kupila još jedan jer sam tako htjela. Stvarno se želim svega toga riješiti. “Project pan” je također način da smanjim svoju potrošnju i postanem svjesnija ovog problema”, rekla je influencerica Abby Rodgers i nastavila s pokazivanjem poveće kutije s desetcima predmeta koje planira iskoristiti u narednoj godini.
Pitate li nas, ovo su jedini izazovi na društvenim mrežama koji su nam u ovom vremenu uistinu potrebni.