Sloboda izražavanja misli i emocija, sloboda u odijevanju, sloboda govora, izbora, kretanja, sloboda od straha. Nesputanost, spontanost, ekspresija, otvorenost prema drugima, zajedništvo i praćenje svog puta i ambicije. Ove misli utjelovljuju poruku ilustratorice Mateje Kovač, koja potpisuje ilustraciju ispod, a koja stiže kao protuodgovor nasilju nad ženama, odnosno svemu onome što ljubav i zajednica muškarca i žene nisu.
Mateja Kovač je poznato i cijenjeno ime na domaćoj kreativnoj sceni, a njezini umjetnički interesi i talent sežu sve do djetinjstva. Mateja je akademska slikarica koja je odrastala u obitelji umjetnika, a negdje na putu se odlučila za formu ilustracije, u kojoj danas briljira i radi za klijente diljem svijeta. Poznata je po svom nježnom stilu i raznovrsnosti motiva, pa se tako i pridružila kampanji. Matejina, kao i ilustracije Maje Tomljanović i Lare Žigić koje smo vam predstavili u ovoj našoj u našoj kampanji, dio su i dobrotvorne aukcije za donaciju Udruzi Brod i skloništu za žene žrtve nasilja.
I baš zato o nasilju moramo govoriti.
Avon se prvi put počeo baviti nasiljem nad ženama 2004. godine. Tada ga se široko doživljavalo kao tabu temu. Danas se krajolik mijenja, ali tema je i dalje neugodna. Brojke pokazuju da nasilje i dalje prevladava:
Samo 60 % žena vjeruje da će se prijave seksualnog nasilja shvatiti ozbiljno s pravne strane i policijske podrške.
Globalno istraživanje pokazuje da se jedna od pet žena ne osjeća sigurno u svojoj okolini.
Samo 59 % vjeruje da će pravni sistem tretirati psihološko nasilje kao zločin.
Svaka druga žena naznačila je da je ona, ili netko joj blizak, bila žrtva nasilja.
Nasilno ponašanje je duboko ukorijenjeno i normalizirano u mnogim obiteljima i zajednicama. Unatoč visokoj vidljivosti #MeToo pokreta na globalnom nivou, svakodnevno se dokazuje da još uvijek nismo dovoljno sigurni da o tome otvoreno razgovaramo, da prozovemo nasilje i njegove aktere, da konkretno djelujemo u svojoj zajednici.
Zato smo svi u Ljepoti&zdravlju izrazito ponosni na ovu suradnju s globalnom kompanijom Avon koja se zalaže biti i ostati #beautyFORtheworld kompanija. Naša #SpeakOut kampanja otvorila je razgovor o problemu nasilja, a koje je eskaliralo u trenutku borbe protiv virusa i prisilne karantene te rezultiralo potrebom za #IsolatedNotAlone pristupom. Željeli smo ženama u teškom trenutku pokazati da smo uz njih i ponuditi konkretnu pomoć, poput Avonove donacije od 1 milijun dolara. Svojim medijskim glasom želimo pomoći ne samo u u presudnom trenutku, nego uvijek biti sredstvo koje pomaže da glas dođe do svake žene žrtve nasilja, ali i njihovih susjeda, prijatelja, rodbine.
Promjena počinje sa svakim od nas. Samo svi zajedno možemo pomoći, svi zajedno trebamo progovarati protiv nasilja i pomagati. Ti si snaga koja pokreće promjenu.