OTKRIVAMO VAM kako spriječiti mahnito kupovanje kozmetike bez razloga

by | 9 prosinca, 2017
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

Blagdani su takoreći iza ugla, a to obično znači veliku shopping groznicu koja će zavladati našim životima. Prosinac je mjesec u kojem se potroši možda najviše novaca u godini i u kojem kupujemo poklone drugima, no isto tako volimo udovoljiti i sebi. Ako se često počastite kozmetikom i svim onim beauty sitnicama koje vam upadnu u košaricu iako ih zapravo ni ne trebate, danas vam donosimo savjete kako izbjeći impulzivnu kupovinu i možda čak uštedjeti novac uoči i za vrijeme blagdana.

Kada je riječ o kupovini kozmetike, najčešće se susrećemo s dva scenarija. Jedan je taj da je određeni beauty proizvod na sniženju, pa iako nije na našoj listi želja niti nam realno treba, postoji mogućnost da ćemo ga kupiti. Jedan, drugi, treći i odjednom se nađemo okruženi proizvodima koji su kupljeni impulzivno, vjerojatno ih ni nećemo potrošiti (ili uopće koristiti) te dolazimo do drugog scenarija, a to je nered u kupaonici od nagomilanih i često neželjenih beauty proizvoda. Savjeti koje vam donosimo zapravo su pitanja koja si možete postaviti kada drugi put dođete u shopping iskušenje i koja bi vam mogla pomoći da steknete bolje navike te svjesnije trošite vlastiti novac.

IMA LI PROIZVOD KOJI NAMJERAVATE KUPITI SVRHU?

Budite iskreni prema sebi. Kada se uhvatite proizvoda koji vas mami na kupnju, zapitajte se ima li on svrhu u vašem životu, odnosno hoćete li ga zbilja koristiti i potrošiti, ili ga želite kupiti samo zatobda biste ga posjedovali. Ako je odgovor na vaše pitanje ovaj drugi, vjerojatno ste se našli pod utjecajem marketinga, koji određeni kozmetički proizvod reklamira kao nešto novo i vrlo poželjno. Također postoji mogućnost da ste pod utjecajem influencera s društvenih mreža koji baš u trenutku kada je proizvod lansiran na tržište izražavaju svoje oduševljenje istim. Uzmite u obzir to da su najčešće za to plaćeni i da proizvod koji upravo držite u rukama nisu samoinicijativno kupili, nego im je on besplatno poslan u zamjenu za reklamu.

IMATE LI VEĆ NEŠTO SLIČNO U VLASTITOJ KUPAONICI?

Upravo ste u ruke uzeli ruž koji vas je privukao na prvi pogled i od odlaska na blagajnu, gdje ćete brzo za njega iskeširati novac, doslovno vas dijele trenuci. No, zašto ga ne biste odložili i umjesto toga se zaputili doma kako biste napravili mali istraživački rad u vlastitoj kupaonici i otkrili postoji li išta slično željenom ružu što već posjedujete? Nerijetko se događa da se u drogerijama i parfumerijama uhvatimo nekog ruža čija nijansa neodoljivo podsjeća svim onima koje već imamo u kozmetičkoj torbici. Umjesto kupnje, budite odlučni u tome da potrošite sve te vrlo slične proizvode koje već imate. Na taj ćete način uštedjeti novac, ali i prostor u kupaonici. Općenito se limitirajte na dvije do tri slične stvari koje će vam onda biti u rotaciji.

TREBA LI VAM DOISTA REZERVA?

Upravo ste počeli trošiti kozmetički proizvod koji ćete sigurno iskoristiti do kraja, no također je u tijeku akcija u sklopu koje isti možete kupiti po bitno povoljnijoj cijeni? Stvaranje takozvanih rezervi nije nužno iz više razloga. Za početak, proći će neko vrijeme dok potrošite taj prvi proizvod, a nakon što ga potrošite, vjerojatno će se opet pojaviti neka akcija na kojoj ćete ga isto moći nabaviti po vrlo povoljnoj cijeni. Akcije se definitivno ne događaju jednom i nikad više, već su cikličke prigode, pa zapravo ništa ne propuštate. Osim toga, izbjegnete li gomilanje rezervi u kupaonici, ponovno dolazimo do toga da štedite prostor, a uredna kupaonica koju držite pod kontrolom ujedno znači i red u glavi.

ČASTITE LI SE PREČESTO KOZMETIKOM?

Kada uspješno obavimo zadatak koji smo stavili pred sebe ili postignemo neki cilj, volimo se počastiti nečime za uloženo vrijeme i trud. No, povremena čašćenja treba razlučiti od onih koja se događaju stalno i bez stvarne potrebe ili realnog opravdanja. U trenutku kada poželite nešto kupiti i počastiti se, zapitajte se častite li se iz nekog razloga vrijednog čašćenja ili je riječ o slijepoj potrošnji zbog koje biste kasnije čak mogli osjećati grižnju savjesti. Ne dopustite si da izraz ‘počastiti se’ postane vaš konstantni obrazac ponašanja.

Na kraju krajeva, ponovno se vraćamo onoj iskrenosti prema samome sebi i uključivanju razuma u ključnim trenucima kupovine, kada svakako vrijedi proći ovom listom pitanja i odgovoriti si bez uljepšavanja.

FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

IZVOR: JOURNAL.HR