“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Iako su istraživanja pokazala da društveni mediji inspiriraju sve osim socijalnog ponašanja (kao što su strah od propuštanja, depresije, osjećaj bezvrijednosti i tjeskobe), novo istraživanje University of Pittsburg pokazala su da te društvene veze također mogu učiniti čovjeka usamljenim i izoliranim.
Istraživanje je pokazalo navike sudionika u kojem su sudjelovale 1.877 odraslih osoba, između 19-32 koju su redovito koristili 11 najpopularnijih društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn i YouTube, više od dva sata dnevno, bili su podložniji osjećajima usamljenosti i izolacije – neovisno o ostalim društvenim i demografskim varijablama.
Vodeći znanstvenik tog istraživanja, profesor Brian Primack, objasnio je za časopis “Dazed and Confused”: “Ljudi su jako društvena bića. Naša genetika je s vremenom napredovala s potrebom prave društvene interakcije – kao što su pogled očima, dodir i komunikacija.”
Primack ne predlaže izbjegavanje društvenih mreža, nego nas želi potaknuti na razmišljanje o tome na koji način ih koristimo. „Nadam se da ste svjesni emocionalnih rizika, povezanih s korištenjem društvenih mreža. To može pomoći individualcima da se bolje odluče za domete korištenja i načine na koje koriste društvene mreža”, izjavio je.
Lorena Markoč