Kako pobijediti usamljenost tijekom blagdana?
Usamljenost tijekom blagdana osjećaj je koji vas može pogoditi neovisno o vašim životnim prilikama, društvenosti i stilu života. Kako s time izaći ...
Novo istraživanje pokazalo je kako reklame i kampanje protiv pušenja različito utječu na ljude, kao i da ista kampanja može navesti jednog pušača da prestane pušiti, a na drugog pušača ne mora ostaviti nikakav utjecaj.
Godinama se vodi rasprava o tome treba li legalno prisiliti duhanske kompanije da na ambalaži koriste slike kancerogenih pluća i ostale slične grafičke prikaze. Pretpostavka je, naravno, da će takve slike uplašiti svakoga pušača te ga navesti da prestane pušiti.
Međutim, novo istraživanje objavljeno u časopisu Nicotine & Tobacco Research pokazuje kako taktika grafičkim prikazima nema jednak utjecaj na sve pušače, prenosi Time. Naime, kako navode znanstvenici, učinkovitost antipušačkih poruka ovisi o stavu samoga pušača.
Znanstvenici iz “Georgetown Lombardi Comprehensive Cancer Centera” proučavali su 740 pušača kako bi otkrili koja kampanja protiv pušenja ima najbolje rezultate. Uočili su kako poruke koje naglašavaju prednosti odvikavanja od pušenja, poput “prestanak pušenja smanjuje rizik od smrti zbog duhana” su uspješnije od nagovaranja pušača na prestanak pušenja ako smatraju da će proces odvikavanja biti težak. Slike i negativni oglasi poput “pušenje vas može ubiti”, najbolje funkcioniraju kod pušača koji smatraju da mogu prestati kada kod požele.
Jedan od razloga zašto motivirajuće poruke najbolje funkcioniraju među pušačima koji na odvikavanje gledaju kao na svojevrstan izazov, mogao bi biti taj da su već upoznati sa zdravstvenim rizicima. Na kraju, znanstvenici vjeruju kako je najbolji način mješavina različitih strategija koje privlače pažnju širokog spektra pušača te da sadrže daleko više negativnih poruka od pozitivnih.
No, to ne znači da zastrašujuće kampanje ne funkcioniraju. TIjekom nekoliko godina, Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) pokrenuli su kampanje pod nazivom “Tips From Former Smokers” u kojoj su gostovali bivši pušači koji su se dugo borili s ovisnošću te su patili od različitih problema uzrokovanih pušenjem. Tijekom protekle kampanje, CDC je rekao kako znatno veći broj ljudi prestaje pušiti za vrijeme njihove kampanje. Zastrašujući oglasi i poruke neće nestati, ali sve češće korištenje motivacijskih poruka moglo bi privući veći broj različitih ovisnika o cigaretama.
Izvor: tportal.hr