Zdravi trendovi: Ove tri namirnice svi će koristiti u 2025. godini
Zdravlje i prehrana postali su ključni fokus našeg života, a interes za prirodnim dodacima i inovativnim proizvodima raste iz godine u godinu.S...
Nalazimo se u 2020., godini kad bi se mnoge stvari trebale podrazumijevati no, naravno, to je daleko od istine. Primjerice, kad je riječ o ženskom zdravlju i dobrobiti, mnoge su teme i dalje tabu ili se pak o njima govori u rukavicama, a jedna od njih je i, ne biste vjerovali, menstruacija.
Primjerice, znate li da se tek prošlog mjeseca na Novom Zelandu odlučilo da će se tamponi i ulošci nazivati svojim pravim imenom, bez izostavljanja riječi mjesečnica, umjesto da se ovim esencijalnim ženskim proizvodima daju nazivi poput “higijenski proizvodi”? Također, kada ste zadnji put vidjeli realističnu reklamu za uloške, koja umjesto cvjetića ili plave tekućine kao prikaza menstruacije, doista portretira pravo stanje – grčeve, endometriozu, hormonalne promjene…? Da, i mislili smo.
Ono što budi nadu u promjene i normalizaciju odista normalnih stvari u ženskom životu jest reklama koja se polako širi internetom uz mnogobrojne pozitivne epitete i odobravanja. Riječ je o kampanji #wombstories iza kojeg stoji brend Bodyform, a hvaljenu reklamu potpisuje nagrađivana redateljica Nisha Ganatra koja je uz pomoć šest animatorica stvorila veoma moćan i realističan prikaz različitih stanja kroz koja žene i njihova maternica prolaze – od nesnosnih bolova, endometrioze, spontanog pobačaja, menopauze, složenih procedura umjetne oplodnje, pa sve do naleta menstruacije u najgovirm mogućim trenucima i svjesnog biranja neimanja djece.
Ono što je dodatno zanimljivo jest to da je kampanja nastala na temelju podataka prikupljenih istraživanjem Bodyforma koji otkrivaju kako 62 % ispitanika misli da se o ženskom zdravlju i anatomiji ne razgovara dovoljno otvoreno, dok 40 % žena osjeća kako potonje ima negativan utjecaj na njihovo mentalno zdravlje. Nadalje, 68 % žena koje je iskusilo endometriozu, spontani pobačaj, probleme s plodnošću i menopauzu otkriva kako im je razgovor o ovim problemima s obitelji i prijateljima pomogao da se s istima izbore. No, tu i je onih 21 % žena koje osjeća kako o ovim problemima mora šutjeti u društvu, te 41 % žena koje vjeruju da će “previše otkriti” ako će razgovarati o svojoj mjesečnici. Trećina žena pak o svojoj menopauzi i perimenopauzi ne progovara uopće, nego “pate u tišini”.
Upravo zbog navedenih podataka, ova Bodyform reklama je od velike važnosti. Jer, vrijeme je da žensku intimu, zdravlje, pa i izbor prihvatimo u svoj njihovoj realnosti i različitosti, da prestanemo stigmatizirati žene zbog PMS-a te da prekinemo krug srama zbog nečega što je apsolutno prirodno.
Foto: Pexels