Kako prekomjerna briga o sebi može dovesti do wellness burnouta? Odgovore nam je dala psihologinja
U današnjem društvu, koje stalno promovira važnost brige o sebi, lako je upasti u zamku wellness burnouta, stanja mentalne i fizičke iscrpljenosti ...
Čak 58 posto zaposlenika tvrdi da je rad u otvorenom prostoru omiljeno mjesto za neuljudnu komunikaciju, iskazivanje nepoštovanja prema kolegama, verbalne uvrede, čak i fizičke napade…
Otvoreni uredi smišljeni su kako bi se međusobna komunikacija zaposlenika olakšala i sve ih je više – tko god si može to priuštiti, napravit će takav ured i veselo promatrati ekipu iz svojeg (naravno, posebnog) ureda, misleći da im je napravio uslugu. No sve više je dokaza da se radi o onoj medvjeđoj.
Naime, više je istraživanja pokazalo da rad u otvorenim uredima utječe na povećanje stresa i na lošije međuljudske odnose – prebučni kolege, česta prekidanja posla, fluktuacija pozornosti zbog neprestanog kretanja samo su neki od minusa ovog koncepta radnog prostora.
Primjerice, više od polovice francuskih radnika, njih 57 posto radi u otvorenim uredima u kojima se često nalazi i više od 20 ljudi ili u uredskim prostorijama u kojima istodobno boravi između četiri i 10 osoba, kako kaže direktorica francuske tvrtke Actineo, koja se bavi praćenjem kvalitete rada i vremena provedenog u uredu, Odile Duchenne.
Po istraživanju Actinea iz 2014. u Velikoj Britaniji u takvim je uredima radilo 73 posto zaposlenika, u Španjolskoj 66 posto, u Nizozemskoj 66 posto, u Njemačkoj 55 posto i u Švedskoj 49 posto.
“Istraživanje provedeno među Francuzima pokazalo je da se zadovoljstvo poslom smanjuje kada radnici borave u jednom takvom velikom otvorenom uredu bez pregrada ili zidova”, kaže Duchenne.
Istraživanje koje je u rujnu provela francuska tvrtka Eleas (bavi se proučavanjem kvalitete rada na poslu), pokazalo je da je za 58 posto zaposlenika rad u otvorenom prostoru omiljeno mjesto za neuljudnu komunikaciju, iskazivanje nepoštovanja prema kolegama, za verbalne uvrede, čak i fizičke napade bez obzira na veličinu tvrtke, dob radnika ili poslovnu aktivnost.
S godinama se pokazalo kako buka, česti prekidi u radu, gubitak privatnosti, stalna hijerarhijska kontrola i slični faktori u kombinaciji pojačavaju napetost i stres te utječu na smanjenje produktivnosti. Zbog toga su vlasnici mnogih tvrtki u otvorene urede odlučili postaviti pregrade koji služe i kao zvučna izolacija te omogućuju malo privatnosti, kako je izjavila Duchenne.
Istraživanje Actinea pokazalo je i da je, odmah nakon interesa za vrstu posla, francuskim zaposlenicima kvaliteta radnih uvjeta druga po važnosti.
Kada je o kvaliteti radnih uvjeta riječ, Francuzi su odnos s kolegama stavili na prvo mjesto (71 posto), radni prostor na drugo mjesto (38 posto), mirno radno okružje bez buke na treće – 29 posto, a na zadnjem je mjestu ugodan prostor (26 posto).
Istraživanje je pokazalo i da 92 posto ispitanika smatra da radni prostor ima velik utjecaj na njihovu radnu učinkovitost, u odnosu na 80 posto 2011., više od polovice ili 57 posto reklo ih je da im smeta buka i razgovor kolega, a njih 50 posto ometa fluktuacija pozornosti do koje dolazi zbog neprestanog kretanja po prostoriji.
IZVOR: METRO-PORTAL.RTL.HR