Bez obzira na to koliki ste stručnjak za bilo koju temu, ako vaše mudre riječi trebaju doći do nekoga, treba ih pažljivo sročiti. Uvijek na umu imajte najbolje interese onoga kome dajete savjete.
Znamo da postoji umijeće davanja savjeta, ali čini se da postoji i znanost koja to podupire. To umijeće uključuje kako izgovoriti vaš savjet tako da ga se može “čuti”.
Bez obzira na to koliki ste stručnjak za bilo koju temu, ako vaše mudre riječi trebaju doći do nekoga, treba ih pažljivo sročiti.
Razmislite o tome kad ste zadnji put poslušali ili odbili nečiji savjet. Možda vam je nečiji savjet bio previše napadan ili vam se samo nije sviđao način na koji je izgovoren.
Prema novoj studiji Xin Qin i kolega sa Sveučilišta Sun Yat-Sen, karakteristika dobrog vođe, uloge koja svakako uključuje i davanje smjernica, uključuje sposobnost i da pokažu svoju poniznost. Kineski autori tvrde da ljudi “pozitivno reagiraju na skromne vođe” u smislu njihove produktivnosti i zadovoljstva. Ako bi se ovo primijenilo na vrstu vodstva kao davatelja savjeta, to bi značilo da biste svoje savjete kvalificirali frazama poput: “Nisam siguran hoće li ovo uspjeti, ali pokušajte.”
Ovakvi savjeti su loši jer zvuči kao da ne znate o čemu govorite. Osoba koja sluša taj savjet vjerojatno neće poslušati i smatrat će ga bezvrijednim.
Sukladno tome, Qin i suradnici smatraju poniznost mačem s dvije oštrice, barem u svijetu vodstva. Da bi razumjeli zašto, autori se pozivaju na teoriju atribucije, perspektivu socijalne psihologije koja ukazuje način na koji ljudi neprestano tumače ponašanje, kako svoje tako i ponašanje drugih.