Crveni ruž koji ne “bježi” s usana: 7 tajni postojanog make-upa
Može li crveni ruž preživjeti večeru u slijedovima, niz koktela i višesatni ples? Donosimo vam trikove profesionalaca i viralne beauty hacks s TikT...
Najstarija i vjerojatno najtajanstvenija parfemska kuća na svijetu
Luksuzni parfem puno je više od formule koju ćete užurbano naprskati prije nego što izađete iz kuće ujutro ili staviti kao taj famozni final touch pred važan večernji izlazak. Više je i od popisa rijetkih sastojaka koji se isprepliću da bi stvorili mirisnu senzaciju.
On je rječit pokazatelj da se prave vrijednosti nikad ne mijenjaju. Iskustvo koje obuzima i olfaktorni svjedok različitih generacija. U slučaju parfemske kuće Creed, parfem postaje vjeroispovijest.
U doslovnom prijevodu s engleskog Creed je baš to – ili, jednostavnije, vjera. Niche parfemski brend Creed ne nosi takvo ime zbog toga, ali teško da je u pitanju slučajnost iako je zapravo riječ o prezimenu osnivača kuće. Najstarija i vjerojatno najtajanstvenija parfemska kuća na svijetu osnovana je u Londonu prije više od 260 godina: po svemu nevjerojatna priča datira od 1760. godine, kad je par najljepših rukavica stigao do kralja Georgea III., s mirisnom posvetom novog londonskog krojačkog ateljea koji je James Henry Creed osnovao iste godine kad je mladi kralj počeo svoju vladavinu. Oduševljen zamamno parfimiranim dodatkom, kralj će osobno Jamesa ohrabriti da pokraj odjeće i detalja uđe i u posao s mirisima – tako je nastao Royal English Leather, raskošna mješavina jantara, mandarine i sandalovine.
Na izričit zahtjev Napoleona III. i Eugenije, James će svoju radionicu iskonskog luksuza preseliti iz Londona u Pariz 1854. godine. Time, za to vrijeme krajnje netipičnim potezom, postat će službeni opskrbljivač te kraljevske obitelji, kruneći međunarodnu reputaciju nezamjenjivog imena za besprijekoran kroj i najrjeđe parfeme. Takt i diskrecija s kojom se atelje Creed obraćao aristokraciji, viđenijem građanstvu i, naravno, kraljevini postat će karakteristično za sve sa tim potpisom, koji je rapidno rastao u statusu i portfelju. Ostalo je legenda, koja se prenosi kroz sedam generacija, tijekom kojih je nastalo više od dvije stotine neodoljivo luksuznih mirisa.
Tradicija koja se ne mijenja te tajni i rijetki sastojci podjednako plijene pažnju iskusnih obožavatelja niche ideologije digitalnog doba kao što su i uvaženu gospodu u Jamesovo doba.
Danas Creed svemirom upravlja nasljednik Creed loze, Olivier Creed, zajedno sa sinom Erwinom. Neumorna potraga za inspiracijom i slavljenjem individualnosti vodi ih na različite krajeve svijeta gdje biraju najbolje esencije za buduća parfemska otkrića: ruže iz Turske i Maroka, firentinske perunike, bergamot s obronaka Kalabrije, osvježavajuć vetiver sa Haitija i baršunasta burbon vanilija… samo su neki od sastojaka koji svjedoče o posvećenosti i iskonskom talentu.
“Naše kreacije su putešestvije kroz vrijeme, kao most između generacija, zato što prošlost osnažuje našu budućnost”, kaže Erwin Creed. Ono što Creed kvalificira za definiciju Luxury Artisan parfema budućnosti je ustrajnost i privrženost tradicionalnih zanatskih metoda uključujući i stoljećima staru tehniku “infuzija” koju su mnoge moderne parfemske kuće odbacile uslijed smanjenja troškova. Poznati su po svojoj tehnici obrade sirovih materijala tako da u procesu formulacije mirisnih kompozicija ne koriste sintetičke zamjene. Nasuprot tome, kuća Creed ponosno stvara niche parfeme neusporedive “Millesime” kvalitete iz svoje obiteljske tvornice u Fontainebleau, nadomak Pariza. Svaki Creed parfem je i dan-danas filtriran, flaširan i obilježen ručno kako bi pružio istinski vrijedno iskustvo obožavateljima kuće. Proces je mukotrpan, ali Creed se vodi zanatstvom i perfekcionizmom, bezvremenski, pa ipak moderan pogled na povijest, u svojoj esenciji. Stoga ne čudi što Creed kroz generacije (obiteljske, ali i parfemske) privlači pažnju i zanimanje slavne klijentele poput članova kraljevskih i predsjedničkih obitelji – od kraljice Viktorije do JFK-a i Winstona Churchilla.
Vjerojatno nijedan drugi brend nije toliko zastupljen među zvijezdama Hollywooda. Creed parfemi zauzimaju police isključivo eminentnih niche parfumerija kao što je Belodore, gdje je sve u znaku prestiža ljepote i educiranog luksuza.
Obožavan među klijentelom je voćno-mošusni Aventus inspiriran životom Napoleona Bonapartea. Ikoničan, plijeni pažnjom – obraća se muškarcima koji žele odvažan, asertivan miris. Top note Aventusa prepune su voćne svježine koju daju crni ribiz, jabuka, ananas i bergamot. U srednjim notama mogu se osjetiti slatke arome ruže, breze, čistoća marokanskog jasmina i intenzivni pačuli. Kompoziciju zatvara miris hrastove mahovine, vanilije, mošusa i jantara.
Michelle Obama i Angelina Jolie koriste Love in White – jedan od dragulja kuće Creed inspiriran je putovanjima i napravljen od sastojaka koje je Olivier osobno prikupio na pet kontinenata tijekom svojih avantura. Miris se otvara aromama naranče, srednje note čine riža, egipatski iris, jasmin s talijanskih morskih obala, narcis s francuske rivijere, magnolija s planina Gvatemale i bugarska ruža. Bazu parfema čine vanilija s Jave i indijanska sandalovina.
Sad je na vama da otkrijete svoj mirisni Creed potpis.
Svratite u Belodore, u parfumeriju koja se nalazi u ulici Ilica 7. Dovoljno je da podignete elaborativno dekorativni čep bilo kojeg od njihovih parfemskih bestselera i odmah ćete steći dojam o nasljeđu, kvaliteti i zanatu koje Creed čuva u svakoj od bočica.