“Sasvim iskreno” je novi podcast dviju terapeutkinja o stvarima koje nas sve ponekad muče
Novi podcast Sasvim iskreno, koji su pokrenule dvije uspješne terapeutkinje s dugogodišnjim iskustvom – Dubravka Fazlić i Teodora Delić, mjesto je ...
“Vrijeme je za ljubazniji internet.”
Koliko ste puta “skrolajući” svojim feedom na nekoj od društvenih mreža, pa čak i pregledavajući internetske portale, primijetili oglase za čudesna mršavljenja? Vjerujemo, nebrojeno puta.
Dosad smo već navikli na to da nas se na svakom “internetskom uglu” podsjeća kako moramo smršaviti (jer taj “summer body” neće se dogoditi sam od sebe), odasvud iskaču gotovo nevjerojatne fotografije “prije i poslije” čudotvornih dijeta, a ne smijemo zaboraviti niti sve one čajeve i tabletice koje nam u većini slučajeva svjetske zvijezde guraju pod nos tvrdeći kako su im upravo one priskrbile trbušne mišiće, a ne privatni trener i teretana u prizemlju njihove vile. Sve je to tijekom godina pridonijelo manjku samopouzdanja i poremećenoj slici vlastitog tijela kod mnogih, no čini se da se promjene konačno naziru.
Od 1. srpnja, Pinterest je postao prva društvena mreža, odnosno internetska platforma koja je zabranila sve oglase koji se odnose na promoviranje mršavljenja. Ovo uključuje svjedočanstva o mršavljenju ili proizvodima za mršavljenje, vizuale i govor koji idealizira ili omalovažava određeni tip tijela, reference na indeks tjelesne mase (BMI) ili slična mjerila, kao i sve proizvode koji jamče mršavljenje kroz nošenje ili aplikaciju na kožu. Ova je zabrana stigla u okviru novog Creator Codea kojim Pinterest želi osobe koje stvaraju sadržaj na ovoj platformi potaknuti na kreiranje inkluzivnog i suosjećajnog sadržaja koji bi u konačnici trebao rezultirati nježnijim i nadasve ugodnijim digitalnim prostorom za sve.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Premda je Pinterest svojim uvjetima oglašavanja već prije zabranio sadržaj koji promovira body shaming, sadrži potencijalno opasne proizvode za mršavljenje, promovira sumnjive tvrdnje o mršavljenju, kao i oglase koji sadrže tablete i suplemente za mršavljenje ili za suzbijanje apetita, “prije i poslije” vizuale, tretmane za mršavljenje poput liposukcije te nerealistične kozmetičke rezultate, ovom posljednjom zabranom otišao je korak dalje. Druge društvene mreže, poput Instagrama, zasad su u pokušaju kontrole potencijalno štetnog sadržaja stale na savjetima koje nude korisnicima u slučaju poremećaja s prehranom ili nekog drugog problema sa slikom vlastitog tijela, pa je kao jedna od najpopularnijih društvenih platformi, Pinterest svakako napravio konkretan korak ka promjenama.
S obzirom na to da su kreatori sadržaja ipak ti koji, unatoč zabranama, kreiraju i samu platformu na kojoj objavljuju, Pinterest novim Creator Codeom traži od kreatora (poslovni profili koji objavljuju novi sadržaj na platformi umjesto da repostaju već objavljeni) da se obvežu na ljubaznost, provjeravaju podatke, prakticiraju inkluzivnost i budu svjesni potencijalnih okidača te da ne čine štetu. Naravno, na Pinterestu ćete i dalje moći pronaći savjete za zdravo mršavljenje, tjelovježbu i prehranu, jer zabrana vrijedi za plaćeni sadržaj, no ukucate li u Pinterest tražilicu riječi koje su na bilo koji način povezane s poremećajem prehrane, rezultati će biti blokirane te će vas Pinterest automatski prebaciti na stranice institucija kao što je Američka organizacija za poremećaje u prehrani. Naravno, ovo je samo jedan korak u rješavanju velikog problema toksične kulture dijeta i godina promocije jednog tipa tijela kao jedinog “zdravog”, no definitivno je riječ o pozitivnom primjeru i koraku u pravom smjeru.
Foto: Rawpixel/iStock via Getty Images Plus