Matilda Djerf oglasila se na optužbe da zlostavlja zaposlenike: ovo je njezina strana priče
Matilda Djerf i zlostavljanje na radnome mjestu sve su o čemu se ovih dana govori u svijetu influencera. Donedavno se činilo da nema kraja Matildi ...
Ako se osjećate nesretno na poslu – niste jedini! Stres vezan uz posao jedan je od najčešćih problema ljudi u današnje vrijeme. Neki imaju zahtjevne klijente i neprestano prekratke rokove. Drugi imaju šefove koji su nekompetentni, nesimpatični i koji očekuju brda i doline za malo novaca. A neki treći jednostavno ne uživaju u poslu koji rade, jer im je nezanimljivo, dosadno ili besmisleno.
Ako imate te ili neke slične probleme, nemojte misliti da vam je potrebna promjena posla kako biste se osjećali sretnije. Vjerovali ili ne, promjena u načinu razmišljanja može pomoći da se osjećate bolje, te da se samim time i cijela situacija promijeni na bolje.
Zapravo, stručnjaci tvrde da su sretni ljudi produktivniji, bolje se nose sa stresom, zdraviji su i imaju višu plaću. Iako vam se situacija na poslu trenutno čini nemogućom, isprobajte neke od ovih strategija koje vam mogu pomoći da transformirate vaše svakodnevno radno iskustvo.
1. Zapišite tri stvari koje su dobro prošle
Možda vam je teško zamisliti ih, ali pokušajte se usredotočiti na tri dobre stvari koje su se dogodile na poslu, čak i ako su to sitnice. Pažljivo razmislite o svojim suradnicima, gdje radite vrstu posla koji obavljate ili neki drugi važan detalj koji vas podsjeća na pozitivne strane vašeg posla.
Istraživanje provedeno u jednoj međunarodnoj tehnološkoj kompaniji pokazalo je da su zaposleni koji su se prisjetili tri pozitivna trenutka vezana za posao jednom tjedno, u ukupno šest tjedana, bili motiviraniji, produktivniji i zadovoljniji u usporedbi s njihovim kolegama koji to nisu činili. Isprobajte ovo kad dođete kući s posla, i s vremenom ćete vidjeti da vam i samo koncentriranje na pozitivne stvari može olakšati nošenje s negativnim stranama posla.
2. Nemojte sve shvaćati osobno
Potpuno je prirodno da se ponekad posvađate s kolegama ili da se negativno osjećate prema njima. To se obično događa jer mi osobno shvaćamo kad nam netko uputi bezobrazan komentar ili ignorira našu molbu da nam pomogne. Zapamtite, ako se vama ne sviđa vaš posao, velike su šanse da se ne sviđa ni vašim suradnicima. Zar nije li teško biti ljubazan i profesionalan iz dana u dan na poslu koji vam se ne sviđa? Devet od deset puta, kad netko napravi nešto što vas uznemirava ili ljuti, zaista nije riječ o nečem osobnom ili ciljanom na vas. Prisjetite se trenutka kad ste vi učinili nešto što je negativno utjecalo na nekog drugog. Je li tu bila riječ o nekakvoj osobnoj osveti? Nije? Onda znajte da će i drugi ponekad napraviti nešto što će imati negativan utjecaj na vas, ali to ne čine zlonamjerno.
3. Vodite računa o svojim negativnim emocijama
Neugodni osjećaji kao što su frustracija, ljutnja, ogorčenost ili ljubomora neizbježni su u poslu, posebno ako vas ima puno na jednom mjestu. Takve emocije mogu vam otežati rad na poslu, što utječe na vašu produktivnost i generalnu situaciju na poslu. Kad zapadnete u takvo stanje uma, sjetite se da vi niste takva osoba, barem ne većinu vremena. Na primjer, ako ste ljuti, pokušajte se ne predati valovima negativnih osjećaja, već ih sagledajte s distance. Nemojte djelovati u afektu u ovakvom stanju uma. Par puta duboko udahnite i pokušajte se smiriti. Napravite to jer već i nekoliko minuta može drastično promijeniti kako se odnosite prema negativnim emocijama – one neće čudesnim čudom nestati, ali ako se malo smirite i postanete svjesni da ste ljuti, te da ne bi trebalo djelovati u afektu, lakše ćete smisliti razumnije rješenje za problem koji vas muči i nećete dozvoliti da vam to upropasti ostatak dana.
Većina nas provest će veliki dio svog života na poslu, pa zašto onda ne biste napravili sve što je u vašoj moći kako bi to iskustvo bilo što pozitivnije? Čak i ako ste odlučiti potražiti novi posao, možete pokušati na što bolji način provesti vrijeme na poslu na kojem se trenutno nalazite. Isprobajte ove tehnike i možda vam se odlazak na posao u ponedjeljak više neće činiti tako strašan…
Izvor: zena.hr