U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
Dizajnerica brenda Loré, Loreta Gudelj jučer je u “Galeriji Forum” u Teslinoj ulici u Zagrebu predstavila novi “Arte.” capsule koncept na kojem je radila zajednički s dizajnericama Mihaelom Marković., Priyankom Desai i Snežanom Veljković (Naša Posla) te slikaricom i grafičarkom Ivanom Gagić Kičinbači. Ideja projekta sastoji se u inspiraciji modernom i suvremenom umjetnošću te će svaka od kolekcija biti zaokružena različitom umjetničkom pričom. Inspiracija prve kolekcije pod nazivom “Edition: Chillida” jedan je od najpoznatijih modernih kipara dvadesetog stoljeća, baskijski kipar i grafičar Eduardo Chillida. Dizajnerice su bazirale koncept na monumentalnim apstraktnim djelima te ih prenijele u odjeću, obuću, pletene torbe i nakit slijedeći kolorit i grafički predložak inspiracije. Kolekcija ide u smjeru nosive avangarde te je namjenjena pozicioniranju u muzejskim concept storeovima. Dizajnerice biraju imena domaće i svjetske umjetnosti koje cijene te žele ukazati na suvremeni modni moment prenesen u kroj i oblik kako bi u sinergiji dobili finalan proizvod koji zaokružuje koncept. Loreta je ujedno i povjesničarka umjetnosti na doktoratu pri Katedri moderne i suvremene umjetnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu stoga je novim brendom htjela pokazati da njen dizajnerski pravac može dobiti potpuno drukčiji izraz, te otkriva da se u projektu upravo htjela povezati s dizajnericama i umjetnicima koje izuzetno cijeni i s kojima je htjela surađuvati niz godina. Za logotip brenda zaslužna je Katija Živković, a za odlične vizuale izložbe grafički dizajneri Marina Jukić i Paško. Arhitektica Marija Pavlović pomogla je pri arhitektonskom postavu.
Odjeća dizajnerice Lorete Gudelj sastoji se od hlača, topova, haljina, košulja i balonera ravnih minimalističkih linija napravljenih u pamučnom keperu i egipatskom pamuku jednake teksture povezana je neodstupanjem od zadanog kolorita te slijedi kružne i pravokutne linije Chillidinih littografija i drvoreza koja majstorski pristupa razradi kroja namjerno stavljajući teksturu materijala u drugi plan. Pristup je potpuno različit od primjenjenog na brendu Loré, ali je zajednička početna točka prema zadanoj inspiraciji.
Dizajnerica brenda Naša posla Snežana Veljković poznata je po cipelama kojima su česti klijenti upravo povjesničari umjetnosti i arhitekti te je za “Arte.” razradila liniju udobnih ravnih cipela prepoznatljivog originalnog kalupa koji u sitotisku na koži slijedi razrađen Chillidin grafički predložak s dodanim zanimljivim elementima u vidu nakita za cipele koji potpuno mjenja dizajn ovisno o postavljanju na obuću.. Naša posla poznati su po minuciozno manualno rađenoj obući iznimne kvalitete.
Mihaela Marković, dizajnerica koja je magistrirala pletivo u Londonu i Milanu razradila je prepoznatljivu liniju torbi i ruksaka nepravilnih oblika pletenih od posve modernih rips traka u nepravilnim oblicima. Polazna točka bila je izmjena neboja crne i bijele te Chillidine apstraktne skulpture od lijevanog željeza. Torbe su pletene na ingeniozan način te pokazuju kako drevna tehnika može imati posve suvremen pristup i posve originalan dizajn.
Indijska dizajnerica koja stoji iza indijskog brenda De’anma, Priyanka Desai razradila je u srebru i pozlaćenom srebru liniju nakita jednake inspiracije. Apstraktni oblici prisutni su na oglicama, naušnicama i prstenju u kojima dizajnerica izvrsno kontrastira dvije boje kako bi time dobila sličnu izmjenu apstraktnih kontrastnih oblika. Nakit je ponekad posve minimalan akcent, a nekad posve statement komad posve ravnopravan odjevnim predmetima.
Koncept je izvrsno nadopunila izložba slika Ivane Gagić Kičinbači, magistrice grafike i međunarodno priznate umjetnice koja je u sklopu projekta izradila slike velikih dimenzija te svjetlosne slikarske instalacije te izvrsno zaokružila zadanu priču. Kičinbači je poznata po izmjeni apstraktih neoenformelističkih te geometrijskih oblika koje se izvrsno izmjenjuju na slikarskoj pozadini.
Šminka i frizura koje potpisuju Petra Sever (za Illamasqua i premium line Oriflame) i Matej Tonković (za Matrix) pomnuo su razrađeni u skladu s početnom inspiracijom te su bitan dio cjelokupne modno-umjetničke instalacije. Make- up je slijedio crne poteze kistom u tri drukčija beauty looka napravljene u suradnji s Illamasqua-om te premium linijom krema Oriflame. Frizure naglašavaju volumen paučinastim kovrčama te su rađene u suradnji s njemačkim Matrixom. Projekt je napravljen pod pokroviteljstvom Galerije Forum te izvrsnih Korlat vina i nagrađivanih Choco me pralina.
MODELI: Talia Models
FOTO: Zvonimir Ferina