Nakon što je pandemija napravila svoje i zabranila nam ono što jako volimo, putovanja, napokon je došlo vrijeme kad se opet vraćamo u normalu. I krećemo putovati, odmarati se, skupljamo ideje za vikend izlete, odmorišta i destinacije.
No činjenica je da ponekad u ovom užurbanom ritmu u kojem živimo i hrpe opcija koje nam se svakodnevno nude teško možemo donijeti pravu odluku. Leonarda Petričec upravo je to i prepoznala te samoinicijativno pokrenula Instagram profil pod nazivom recommendme.cro koji je jedini ovakve vrste u Hrvatskoj. Zašto to kažemo? Jer upravo na njemu možete, osim ideje za odmor i recenzija smještaja, dobiti i savjet oko rezervacija, termina i sličnih tema koje vas muče kada planirate neko putovanje.
Profil je narastao vrtoglavom brzinom, što itekako pokazuje da interesa ima i da ljudi žude za bilo kakvom vrstom odmora, ali i da ih ponekad oko svega treba pomoć prave osobe koja će ih uputiti prema naprijed. Popričali smo s Leonardom – evo kako sve funkcionira i koji su planovi za budućnost!
Na svom “primarnom” poslu radim kao operativni menadžer za njemačke projekte. Donedavno sam radila u odjelu kvalitete te sam se bavila kvalitetom komunikacije, treniranjem ispravnih načina komuniciranja, raznoraznim radionicama povezanima s komunikacijom i customer careom. Sebi “za ljubav”, bavim se preporukama i recenzijama smještaja, destinacija, izletišta i restorana u Hrvatskoj – i jako uživam u tome.
Tvoja IG stranica recomendme.cro koja se bavi recenzijom smještaja narasla je vrtoglavom brzinom. Koliko sada ima pratitelja i kakve su njihove reakcije?
Da, zadnje što sam na svijetu očekivala jest ovakav interes za takvom idejom. Trenutačno brojimo više od 13 500 pratitelja te više od 650 000 interakcija. Imamo doista odlične povratne informacije od strane klijenata jer je recommendme.cro zapravo jedino mjesto gdje, osim ideje za odmor ili iskrene recenzije smještaja, možete dobiti i stručan savjet povezan s raznoraznim temama oko rezervacija/putovanja s obzirom da sam ja nekoliko godina radila u hotelima, rezervacijskim centrima, za Booking i slično, stoga poznajem poslovanje “s obje strane”.
Kako si uopće došla na ideju da otvoriš takav profil?
Ideja je došla sasvim slučajno, na 1. 5. 2022 – sjećam se baš po tome što je bio specifičan datum za pokretanje. Htjela sam imati neko malo “mjesto” gdje bi ljudi mogli dobiti iskrene preporuke i recenzije raznih smještaja i destinacija, ali ujedno i savjet oko modifikacija, otkazivanja rezervacija i sličnih tema. Stranicu sam pokrenula iz čistog hobija, nikako ne očekujući da bi mogla postati posao – u bilo kojem smislu. Mislim da nam generalno nedostaje takvih “mjesta” koja su fokusirana na Hrvatsku, ali i gdje se istovremeno mogu dobiti razni savjeti oko smještaja u cijelom svijetu.
Za što ti sve ljudi mogu javiti, kako im možeš pomoći?
Ljudi nam se najčešće javljaju za savjetovanje oko izbora najboljeg smještaja, traže personalizirane ponude za ljetovanja/wellness vikende, ili su jednostavno “zapeli” s nekom stručnom terminologijom i trebaju naš savjet – koji je za naše followere besplatan. Osim što možemo preporučiti raznorazne tipove smještaja, možemo asistirati u procesu rezervacija, uputiti ljude kako riješiti raznorazne situacije koje im se dogode preko Bookinga, pojasniti terminologiju, nazvati smještaje u njihovo ime – i još puno toga. Stvari puno jednostavnije funkcioniraju kada s druge strane pomaže osoba koja ima jako puno iskustva kao gost – ali i kao osoba koja radi na recepciji/u rezervacijama/za portal i slično.
Leonarda Petričec
Za one koji ne stižu ili pak ne znaju kako, planiraš i ljetovanja, zimovanja, wellness vikende… Kako to funkcionira i kakav je odaziv ljudi?
Da bi bio dobar u tako nečemu, moraš poznavati tematiku, istraživati tržište i biti konstantno “up to date”. Također, moraš dobro razumjeti želje i potrebe klijenata. Treba uvijek biti iskren i transparentan te komunicirati ako je nešto neralno očekivanje – a za to je opet važno poznavati stanje na tržištu. Od klijenta dobijem datume, okvirni budžet te njihove želje. Napravim istraživanje tržišta te, ukoliko postoji dostupnost, dogovaramo kada i na koji način ćemo napraviti ponudu. Najčešće dobiju mail na kojem je popis nekoliko smještaja u sklopu njihovog budžeta, linkovi na iste, cijene, opis, kratki summary, linkove na obližnje atrakcije, neke važne informacije – uvijek se trudim da je ponuda sadržajna kako bi naši klijenti imali najbolji mogući cjelokupni doživljaj određenog smještaja i/ili destinacije.
Odaziv je doista odličan. Trenutačno nemamo slobodnih termina za personalizirane ponude za ljetovanja, a vratio nam se veliki broj prošlogodišnjih klijenata – što mi je opet svojevrsan dokaz da radimo dobar posao.
Odnedavno si uz kolegicu Paolu Albertini krenula s organizacijom retreat za žene poduzetnice. Kako ste zadovoljne i što planirate za dalje?
Tako je, krajem ožujka organizirale smo naš prvi retreat za žene poduzetnice i iskreno – premašilo je sva naša očekivanja. Paola je bila moj veliki support u cjelokupnoj logistici. Provele smo sjajan vikend u Gorskom kotaru i feedback žena je bio nevjerojatno dobar. Zapravo smo već prvi dan imale osjećaj kao da se poznajemo “sto godina” i bilo mi je nevjerojatno koliko smo se dobro složile i razumijele iako su između nekih od nas razlike od 30-ak godina.
U ovom užurbanom svijetu jako je puno toga na nama ženama. Žene poduzetnice uz to sve vode i vlastite poslove te sam vjerovala da je retreat odlična ideja kako bi se u potpunosti odmorile i opustile od svakodnevnih obaveza i zadataka – ali i razmijenile pokoju poslovnu ideju ako baš žele. Već početkom lipnja i krajem rujna planiramo neke nove stvari, no ne smijem previše otkrivati.
Organiziraš i radionice za komunikaciju i javni nastup. Kako uspijevaš sve uskladiti?
U posljednje vrijeme dosta često znam reći kako mi fali još barem 20 sati u danu da ostvarim sve što sam naumila. Ali dinamika je nešto što me pokreće i sigurna sam da ne bih dugo preživjela da živim nekim smirenim tempom.
S komunikacijskim radionicama sam počela prije nekoliko mjeseci – potpuno slučajno. Dugo godina sam brusila taj talent na razno raznm tečajevima, seminarima, radionicama – ali i u praksi sa svojim suradnicima i kolegama. Shvatila sam da ljudi zapravo jako malo razmišljaju o tome koliko su nam važne i potrebne vještine komunikacije. Ne samo u poslu već i u svakodnevnom životu. Trenutno radim komunikacijske radionice za manje grupe u tvrtkama, no uskoro počinjem i s individualnim radionicama koje će biti prilagođene potrebama klijenata.
Jedno je sigurno – putovanja, smještaji i izleti postaju opet sve popularniji. Koji su tvoji daljnji planovi?
Nakon završetka pandemije, scena je apsolutno zaživjela i interes je veći nego ikada što me iznimno veseli. Tko me poznaje, zna da se u mojoj glavi dnevno rađa minimalno 20 ideja. Svakako imamo u planu lagano širiti poslovanje kako bi klijentima mogli ponuditi maksimalno visoku razinu usluge. Spremamo suradnje s nekim predivnim smještajima koje ćemo prezentirati našim followerima, ali i radimo na jednoj velikoj ideji koja bi objedinila cijeli paket usluga za savršeni odmor – no trenutačno ne smijem otkriti više detalja.