U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
Piše: Brankica Treskavica
U četvrtak, dana 3. travnja, u hotelu Hyatt Regency u Beogradu, časopis “Lepota i zdravlje” održat će veliku regionalnu Pro-Femina konferenciju. Boris Banović, dizajner i TV-lice iz Zagreba, sudjelovat će u panelu “Vrag je, ipak, odnio Pradu”. Prošle godine lansirao je svoj brend “2B Boris Banović”, a modele iz nove kolekcije večeras će predstaviti na Fashion Weeku. Budući da je i sâm prinuđen baviti se financijskim proračunima, pokušao je pronaći rješenje za dizajnere iz regije.
– Baviti se isključivo modom, i živjeti samo od toga, u našoj regiji jako je teško. Samo najtalentiraniji i najuporniji uspijevaju. Oni čije kreacije nose poznate osobe mogu samo djelomično reći da su uspjeli, jer su na taj način najbrže došli do šire afirmacije, ali istinski su uspjeli jedino oni koji opstaju na duže staze.
Na ulicama naših gradova rijetko ćemo vidjeti kreacije domaćih ili regionalnih dizajnera, jer će se djevojke i dečki radije opredijeliti za odjeću koju lansiraju mass-market brendovi. Tako je, jednim dijelom, zbog toga što se boje originalnosti i teže uniformiranosti i slijepom praćenju aktualnih trendova, ali uglavnom zato što im je garderoba takvih brendova financijski pristupačnija. U vremenu recesije i općeg pada kupovne moći, radije ćete se opredijeliti za četiri nova komada u ormaru nego za jedan unikatan s potpisom mladog ili domaćeg dizajnera.
Kada kažete da je iznos od 400 milijardi američkih dolara prihod koji modna industrija ostvari u globalu za godinu dana, djeluje kao da je sve u savršenom redu i da je riječ o jednoj od najunosnijih industrija. Ipak, i uz sve te astronomske svote domaći dizajneri ne mogu se nametnuti kao konkurenti na tržištu, jer su – skupi i, samim tim, nedostižni za široko potrošačko tijelo. Većina njihovih proizvoda zasniva se na skupim materijalima i proizvodima “hand-made” izrade, što uvjetuje i više cijene.
Kao jedan od načina opstanka na modnoj sceni nameće se, nikada omiljena, ali neophodna komercijalizacija. Svjedoci smo da su se modni giganti iz kategorije “ready-to-wear” mode i sami priklonili ovom trendu. Uspon modnih blogova i street style kulture učinio je da luxury industrija podlegne pod pritiskom profita i postane partner mass-market brendovima. Od suradnje Versacea, Lanvina, Isabel Marant s H&M-om, Kate Moss s Top Shopom ušli smo u eru kojoj se visoka moda više ne može smatrati elitističkom, već sve više naginje i koketira s konzumerizmom. Kao posljednja oaza visoke, elitističke snobovske mode ostaju samo “haute couture” kolekcije. Budućnost je u komercijalizaciji, suradnji s industrijom i na kraju pristupačnosti širokoj potrošačkoj klijenteli. Ovo je kao opći trend već neko vrijeme prisutno u svijetu, ali ne i na domaćoj modnoj sceni. Jedan ovakav pokušaj na regionalnoj razini sasvim sigurno bi donio rezultate, komercijalni uspjeh i široku afirmaciju domaćim dizajnerima, jer je to na kraju krajeva ono što se najviše računa i što vam omogućava opstanak.
Program cijele konferencije možete pogledati OVDJE.