Pro Femina 2014.! Deen: Moda ne trpi amaterizam, neprofesionalnost i improvizaciju!

by | 25 ožujka, 2014

Razgovarala: Brankica Treskavica

Deen-Photo-Vanja-Lisac-2013-31-490x734

Na konferenciji “Pro Femina 2014.”, koju časopis “Lepota i zdravlje” organizira dana 3. travnja u hotelu Hyatt Regency Belgrade, u panelu “Vrag je, ipak, odnio Pradu” vidjet ćemo i čuti Fuada Backovića Deena, kojeg se većina ovdašnje publike sjeća kao pjevača. Međutim, u međuvremenu je stekao znanja i zvanja koji ga čine vrlo kompetentnim za teme o kojima će se govoriti u ovom panelu.

– Mnogi me, kao estradnog umjetnika, poznaju već sedamnaest godina, ali ovog puta neću govoriti o tome, već o mom angažmanu u sferi modnog biznisa. Nakon dugog razmišljanja, konačnu odluku da odem u Milano i upišem prestižnu modnu akademiju Istituto Marangoni donio sam početkom 2009. godine i, bez obzira koliko je to tada djelovalo suludo i iznimno teško, danas me čini vrlo ponosnim i sretnim čovjekom. Uspio sam diplomirati i specijalizirati u roku “Fashion business” i ” Brand management”, te tako steći dva zvanja “Fashion manager” i “The strategist of fashion and company service”. Mislio sam da je studirati modu i raditi u sferi mode – vrlo lako, ali taj zaključak je bio odraz moje površnosti. Moda je vrlo ozbiljan i složen posao koji ne trpi amaterizam, neprofesionalnost i improvizaciju. Bitno je istaknuti da moda nije “biti model i baviti se modelingom”, već upravo ono što se događa iza foto-objektiva i kamera. To što se događa iza scene puno je manje glamurozno od onoga što vidimo na modnim pistama i u raznim kampanjama. Postoji čitav niz zanimanja u modnoj industriji, za koja se ljudi godinama školuju i obučavaju. Upravo tu rade se pogreške kada je naše tržište u pitanju. Sigurno je primamljivo raditi u sferi biznisa, ali za to nije dovoljno samo voljeti modu i imati afiniteta prema njoj. Edukacija je nužna kako bi se izbjegle kardinalne pogreške, koje su najveći problem u modnom svijetu ex YU prostora. Italija je najbolji primjer za odličnu organizaciju u modnoj sferi. Veliki broj njezinih građana dobro živi od te industrije, a ta grana privrede je vrlo visoko pozicionirana na talijanskoj ekonomskoj ljestvici. Kod nas se pod pojmom “moda” podrazumijeva isključivo brend luksuza, a najveći novac donose brendovi iz područja “fast fashion” industrije, poput brendova “H&M”, “Zara”… Taj model poslovanja je budućnost, jer sve manje ljudi – pa čak i onih ekstremno bogatih – želi davati puno novaca za odjevne predmete, koji su u načelu sezonski. “Topla voda” je davno izmišljena, treba samo učiti i primijeniti šablonu poslovanja koju koriste najbolji.

Program cijele konferencije možete pogledati OVDJE.

Foto: Vanja Lisac