Norvežani smatraju da je upravo ovo put do sreće u zimskim mjesecima
Kako izbjeći zimsku depresiju u najtmurnijim danima godine? Norvežani, koji su navikli na ledene zime i dane bez puno sunčeva svjetla, smatra...
Baš kao i najdraža boja, najdraži filmovi i glazba, žudnja za slanim čipsom, ljutim papričicama, kiselim citrusima ili slasnim kolačima usko je povezana s osobnošću, tvrdi američki neurolog dr. Alan R. Hirsch u knjizi “Koji je ukus vaše osobnosti?”.
Tijekom 25 godina, prateći 18.000 ispitanika, on je proveo više od 200 istraživanja o osjetilima i neurološkim reakcijama signala okusa, te otkrio da pojačanje određenih okusa i mirisa utječe na prehrambene navike, raspoloženje, percepciju, čak i na brzinu kojom učimo. Baš kao što vas miris iz djetinjstva može trenutno vratiti u doba dok ste se igrali na livadi, tako će i najdraži miris otkriti skrivene mehanizme osobnosti. Na primjer, ljubitelji začinjene hrane su perfekcionisti, strogi su i kruti, a u društvu manje ugodniji od sladokusaca. Važni su im detalji, vole red i besprijekornu organizaciju. Odjeća u njihovim ormarima uredno je složena, a čak su i razmaci između vješalica gotovo isti.
Većina ljubitelja začinjenih zalogaja su i pravi “control-frikovi”, pa ih svaki poremećaj u njihovom savršeno uređenom svijetu doslovno izluđuje. Iz takta ih izbacuje i gubljenje vremena, a pod tim podrazumijevaju i druženje s ljudima koji im nisu važni. Ali, ljubitelji ljutog su i tragači za senzacijama, novim iskustvima i uzbuđenjima, pa rado eksperimentiraju s novim začinima. Obdareni su vrlo istančanim osjetilom mirisa i ukusa, pa mogu s preciznošću vrhunskog degustatora raspoznati začine u hrani. I ljubitelji ljutih okusa neprestano tragaju za novim uzbuđenjima i uživaju u ekstremnim sportovima. Skloniji su koketiranju i flertu nego ljubitelji blagih okusa. Pretpostavlja se da kapsacin, spoj koji feferonima daje ljutost, potiče strast za adrenalinom i želju za opasnim životom na rubu. Ljubitelji ljutih papričica bolje se prilagođavaju i promjenama, jer vole uzbuđenja koja im donose novi doživljaji.
Pedantni grickaju
Ljubitelji hrskavog od sebe očekuju puno, vole točnost, pa su pedantni. Energični su, zabavni i puni entuzijazma.
Samo deset posto okusa dugujemo nepcu, a čak 90 posto receptorima mirisa koji su bitni za emocije. Na primjer, miris ružičastog grejpfruta utječe na percepciju, pa će zbog njega žena biti privlačnija i izgledati i do šest godina mlađe. Miris chilli papričice pojačava seksualnu želju, a mirisni afrodizijaci su i menta i miris jasmina, ali samo ako ih koristite u manjim količinama. Suprotnom spolu ćete biti privlačniji uz mješavinu mirisa vanilije i cimeta. Muškarce uzbuđuje i miris lavande i pite od bundeve, a oba spola su seksualno zagrijanija uz miris krastavaca ili kolača s bananama i orašastim plodovima.
Ljubitelji slatkog žele biti primijećeni i cijenjeni. Vole se osjećati posebno, ali i kada ih drugi smatraju posebnima. Obožavaju dobar provod, pustolovine i rizik, pa se upuštaju u pothvate za koje većina nema hrabrosti i živaca. Prema sebi su popustljivi, ugađaju sebi i smatraju da za njih ništa nije predobro niti preskupo. Njihov moto je: “Radije ću žaliti zbog nečega što sam učinio nego zbog nečega što sam propustio”.
Ljubitelji čokolade su šarmantni i koketni. Iako uživaju u intimnosti i romantici, često u ljubavi pretjerano dramatizuju, što ih čini emocionalno ranjivima. Više se oslanjaju na intuiciju nego na logiku. Čokoladoljupci najčešće su prava suprotnost svog spola – to su pa pravilu “macho” muškarci i vrlo ženstvene žene. Ali za razliku od društvenih ljubitelja tamne čokolade koji su srce zabave, ljubitelji mliječne čokolade su često introvertni i više vole dobru knjigu. Tihi su, pa ih okolina često pogrešno doživljava kao stidljive.
Oni čijem su nepcu najdraži slani okusi vjeruju u sudbinu. Smatraju da imaju malo ili nimalo kontrole nad životom. Uvjereni su da se sve događa prema scenariju koji je “zapisan u zvijezdama” i da na sudbinu ne mogu bitno utjecati. Kada naprave nešto dobro, slanokusci priželjkuju malu nagradu i znak zahvalnosti.
Dr. Hirsch ustanovio je i da su ljubitelji čipsa ambiciozni, natjecateljskog duha i dostojni protivnici konkurentima. Frustriraju ih neugodnosti poput gužve u prometu ili dugih redova na šalterima. Bilo da su na izletu ili za volanom automobila, ljubitelji slanog uvijek su u žurbi. Ako volite slano, moguće je i da pripadate “supertasterima” koji čine četvrtinu stanovništva. Obožavatelji superokusa ne vole gorku niti hranu jakih okusa, ali istraživanje je pokazalo da njihovo nepce voli sol, jer smatraju stručnjaci, natrij ublažava gorčinu u hrani. Ljubitelji tjestenine, kruha i ostalih ugljikohidrata po prirodi su vrlo ozbiljni, promišljeni i oprezni i ne vole promjene i rizik.
Ljubitelji gorkog su izbirljivi i često imaju averziju prema kiseloj hrani. Oni koji vole kiselo puno su tolerantniji na ekstremne okuse, otvoreniji za isprobavanje novih jela i širenju vidika i pomicanju granica.
Oni koji vole ljute začine – crvenu pariku, curry i chilli, hrabro preuzimaju odgovornost, bore se za ono što žele i otvoreno kažu što misle. Ljubitelji gorkih začina, češnjaka, klinčića, kadulje i šafrana vjerni su prijatelji i jaki zagovornici onoga u što vjeruju. Dodavanje limunove kore, ružmarina, timijana i estragona odaje društvene, duhovite ljude koji su puni energije i omiljeni u društvu. Ljubitelji peršina i cimeta miroljubivi su i obzirni prema drugima. Ma gdje da se našli, dobro će se uklopiti. Oni koji jelo vole začiniti lukom, sjemenkama celera i octom kreativni su, ne vole rutinu i vjeruju u sebe.
Slani čips s čokoladom vole introvertne osobe sklone samoći koje čuvaju privatnost. Ljubitelji slatko-slanog su inteligentni i kreativni, ali nemaju strpljenja s ljudima. Strast za egzotične okuse obolježje je fleksibilnih koji su otvoreni za nova iskustva. Ležerni su, pa im je i hrana pustolovina. Osvježavajući miris citrusa privlači nervozne ljude. Žudnja za njima može značiti podsvjesnu zabrinutost za zdravlje.
Izvor: 24sata.hr