Kad želite izgledati malo mlađe, ovo su outfiti na koje se možete osloniti
Kad priželjkujemo mladolik izgled, uglavnom se fokusiramo na anti-age kreme, preparate pa čak i tretmane koji obećavaju odlične rezultate. Baš zato...
Duge suknje, široki traper, minimalistički i bezvremenski odjevni komadi ove su godine punili piste na tjednima mode, naslovnice časopisa, pa i high street trgovine te naše ormare. Odakle svi ovi trendovi i imaju li oni ikakve veze s trenutačnom financijskom situacijom u svijetu?
Posljednje se vrijeme puno govori o recesiji, inflaciji i financijskoj krizi. Ekonomske situacije utječu na sve aspekte života, pa tako, vjerovali ili ne, i na ono što nosimo. Kako ekonomske (ne)pogode utječu na modu analizirali su mnogi kreatori na društvenim mrežama i osmislili pojam kojim su opisali ovaj fenomen – recession core.
“Razmislite malo, nisu li svi trendovi za ovu godinu zapravo samo načini kako napraviti štednju novaca više cool? Što prirodna kosa, nokti, clean girl nakit, nenošenje umjetnih trepavica i thriftanje imaju zajedničko? To su znakovi da ljudi više nemaju novaca za trošiti na nepotrebne luksuze”, poručila je ekonomska analitičarka s portala ITM Trading Taylor Kenny.
@taylorkenneyitm are we really still pretending this isn’t just the reality?🤔 #inflation #recession #recessioncore #creditcarddebt #financialfreedom #groceryprices #economy ♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound
Kako tvrde Taylor i brojni drugi analitičari, uslijed osjetne inflacije i financijskih nepogoda, potrošači, a s njima i trendovi, sve se više okreću održivosti – baš su zato sve popularniji second-hand dućani, bezvremenski modni komadi poput balonera, ženskih odjela, neutralne nijanse i koncept capsule garderobe.
Promjena trendova s obzirom na financijsku situaciju ima značajnu povijest. 1920-e, doba ekonomskog blagostanja, Gatsbyja i flapper plesačica obilježili su i revolucionarni noviteti u svijetu mode poput kratkih suknji, hulahopki i male crne haljine. No kad je došlo do pada burze 1929. i kada je diljem svijeta uslijedila teška financijska kriza, trendovi su se potpuno preokrenuli – suknje su se produžile, a konzervativniji, ženstveni stil postao je ponovno popularan. Tada se pojavio termin hemline indeks, koji tvrdi da se minice “nose” u vremenu prosperiteta, a kad je kriza, popularne su duže suknje i haljine. Tome smo svjedočili više puta – 80-ih su mini suknje bile svugdje, a onda su se, nakon pada burze 1987. na modnim pistama pojavili dugi komadi. Povijest se ponovila i dvadesetak godina kasnije, kad su 2008. maksi suknje zamijenile minice, a čini se da se ponavlja i sada. Razmislite – upravo lanene suknje do ispod koljena i duge floralne haljine bile su svugdje ovog ljeta, a isti su se trendovi nastavili i u jesenskim kolekcijama.
@judithlola_ ever noticed how skirt lengths get longer when the economy gets tighter? – full deep dive over on my substack – the trendgeist 🔗 @ thetrendgeist.substack.com outfit: top: @sourceunknown.official glasses: @Jimmy Fairly #style #fashion #culture #fashionhistory #quietluxury #succession #recession #trendgeist #fyp ♬ Hide CS01 (Ambient Rework) – Eleftherios & GLO
“Indeks ruža za usne” ili lipstick index termin je koji je osmislio Leonard Lauder, nasljednik slavnog kozmetičkog brenda Estée Lauder u jeku krize koja je zadesila svijet ranih 2000-ih godina. Tvrdio je da je porast u prodaji proizvoda za usne direktno povezan s padom ekonomije. Zašto? Zato što se ljudi u vremenu ekonomskih neprilika vole “počastiti” ponekom sitnicom, a kako si ne mogu priuštiti veće luksuze poput nakita i torbica, odabiru ruž ili sjajilo za usne. Iako nikad nije zapravo dokazano koliko baš prodaja ruževa ima veze s recesijom, uistinu je dokazano da si ljudi u “težim” vremenima vole priuštiti sitnice. Godine 2009. pričalo se o indeksu laka za nokte, a 2020., na vrhuncu COVID krize, izvršni direktor Estée Laudera Fabrizio Freda tvrdio je da su ruž za usne ovaj put zamijenili proizvodi za njegu kože.
Osim toga, mnogi ističu da o recesiji svjedoče i lookovi slavnih na crvenim tepisima. Iako na njih kriza vjerojatno ne utječe toliko direktno, postoji jasna razlika u njihovim modnim odabirima kada dođu financijske nepogode. Slavne dame odabiru jednostavnije haljine i ne nose skupocjeni nakit jer se žele čim više poistovjetiti sa svojim obožavateljima, odnosno, ne žele se doimati toliko bogatijima.
Foto: Copenhagen Fashion Week