Nakon dugogodišnjeg rada za druge, dizajnerica interijera Renata Jonjić odlučila je pokrenuti vlastiti biznis. Danas je vlasnica tvrtke Metropolis Projekt, a iza nje su mnogi uspješni projekti.
Renatu smo ugostili u našoj rubrici Business talk, a što nam je ova stručnjakinja za uređenje interijera otkrila o svojoj karijeri, lekcijama koje je tijekom rada naučila, ali i o trendovima te najčešćim pogreškama koje radimo prilikom uređenja, otkrijte u nastavku.
Da sada krećete u vlastiti biznis, što biste napravili isto, a što drukčije s obzirom na iskustvo koje ste stekli?
Da sada pokrećem vlastiti biznis kao prije 15 godina, svakako bih bila hrabrija i imala manje straha te bi puno više iskoristila razne mogućnosti stjecanja znanja ne samo vezano za svoju struku nego i puno šire. Iako uvijek kažem da je dizajner interijera najljepši posao na svijetu, važno je imati i puno šira znanja i vještine te svakako dobru financijsku pismenost.
Koje su Vam najdraže strane posla kojim se bavite, a koje su one koje su Vam malo manje drage?
Kako je moj posao vrlo kreativan i u većini slučajeva imam slobodne ruke, naravno da su mi to najdraže strane – kada svoju kreativnost mogu staviti u prvi plan i kad vidim entuzijazam investitora u stvaranju nečega novoga. Naravno, u cijelom vođenju procesa ima i situacija na koje ne možemo utjecati, kao što su dobava materijala, utjecaj na cijene, raspolaživost radne snage i sl., ali imam uistinu veliko iskustvo pa takve stari, ako već ne izbjegnem, onda ublažim i osiguram maksimalan doprinos da cijeli proces opremanja bude po planu i u konačnici klijent zadovoljan.
Jeste li na svome putu nailazili često na izazove i prepreke i kako ste ih savladavali – s lakoćom ili teško?
Izazova je bilo uistinu puno, ali gledajući sad kad imam više godina i iskustva te kad sam poslovno savladala procese i vještine, neke situacije koje su mi na početku karijere bile kao prepreke danas odrađujem vrlo lako. Bilo je uistinu izazovno dobiti prve klijente i dobre poslovne suradnike te osigurati kvalitetne reference, ali imala sam viziju što i kako želim raditi te sreću da to i ostvarim. Često kažu da u poslu treba znati kontrolirati emocije, a ja baš u moru konkurencije često investitoru emociju prodam kao dodatnu vrijednost i zasluženo dobijem njegovo povjerenje za buduće suradnje. Neke moje davne prepreke su me potaknule da se bavim i mentoriranjem mladih kolegica u svojoj struci kako bi neke nepotrebne pogreške izbjegle.
Koje su osobine, edukacije i vještine najviše utjecale na Vašu karijeru?
Prije svega bih istaknula da sam još u osnovnoj školi imala viziju čime se želim baviti. Obožavala sam tehničko i bilo kakvo crtanje, tako da sam s godinama svladala većinu programa za crtanje, tehničku pripremu i projektiranje te se na takvim edukacijama nisam nikad pitala: “Treba li mi to?”. Redovito sam, koliko mi je vrijeme dozvoljavalo, posjećivala većinu sajmova vezanih za opremanje interijera te sam uvijek redovito pratila nove tehnologije u proizvodnji namještaja i opreme. Kroz cijeli taj proces oduvijek me vodila velika znatiželja i otvorenost, bez srama da uvijek pitam i želim ići korak naprijed. Odustajanje kod mene nije opcija ni u čemu, osim ako to uistinu više nema smisla i tu osobinu kod sebe najviše volim.
Na čemu je trenutačno Vaš fokus?
Svoj fokus nikako ne mogu staviti u jedninu jer uvijek paralelno radim na nekoliko frontova, ali mi je jedan od važnijih kvalitetno uskladiti privatno i poslovno, što je često vrlo izazovno, ali ostvarivo. Uvijek u svemu želim dati maksimalno sebe, ali do kvalitetne granice koju još uvijek učim postavljati. Edukacije, putovanja, sport i druženja su mi vrlo važne stvari u životu, a jedan od važnih fokusa s obzirom na moje godine je da uz svoje osnovno poslovanje od kojeg živim imam i pasivna primanja, te da maksimalno održim svoje zdravlje.
Čemu težite i koji je to cilj koji imate ispred sebe?
Ciljeva je puno i prije svega se trudim da budu u granici izvedivosti. Težim tome da budem realna, blaža prema sebi i manje kritična, što bolja majka i partnerica jer mi je obitelj vrlo važna. Poslovno želim da moja tvrtka ima kvalitetan rast te da kvaliteta mog života bude odraz vlastitog truda koji dajem maksimalno u svemu.
Zašto je važan dizajner interijera prilikom uređenja?
Nedavno mi je jedan stranka s kojom već godinama surađujem na raznim projektima rekla: “Svaki put kad sam platila tebe, uštedjela sam puno novaca!”. Nekoć je dizajer interijera bio luksuz, a danas je to potreba i većina investitora to je i prepoznala, pogotovo jer nemaju dovoljno znanja i vremena da to naprave sami. Uloga dizajnera nije samo da lijepo nacrta prostor već da jasno postavi zadatak, prepozna što je najbolje za nekog investitora i kojim slijedom projekt treba ići. Dizajner koji vodi cijeli projekt ima važnu ulogu u cijelom procesu jer vodi računa o izvođenju radova, svim rokovima, o zadanom budžetu i, što je vrlo važno, daje prostora investitoru da radi svoj posao od kojega živi. Nerijetko se dogodi da sa svojim investitorima ostvarim i dugogodišnja prijateljstva.
Koji su trenutačno najveći trendovi kad je riječ o dizajnu interijera?
To mi je malo nezahvalno reći jer ih je uistinu puno. Redovito ih pratim, ali ne slijedim već slušam klijenta i njegove želje te uz dobru analizu napravim ono što je najbolje za njega. Opet, lako je uočiti kod opremanja da se traže sve više prirodni i lako održivi materijali, prirodne boje uz detalje luksuza, reciklirane stvari i da se obraća pažnja na maksimalan spoj dobre energije i funkcionalnosti.
Kako pronaći balans između trendova i bezvremenosti?
Moj savjet klijentima je da ako im se sviđaju trendovi koje trenutačno nameće tržište, kod opremanja uzmu samo neke detalje od toga, koje s vremenom mogu mijenjati, dopunjavati i lako prilagoditi novim trendovima. Neki klasični i dizajnirani komadi uvijek će biti bezvremenski i poželjni u interijema te ih i sama rado kupujem jer su vrlo dobra investicija.
U čemu naši ljudi najčešće griješe prilikom uređenja doma?
Jedna od najvećih pogrešaka koje sam primijetila jest da investitori na početku imaju puno entuzijazma, vremena i određeni budžet s kojim ne znaju upravljati bez pomoći pa se opremanje interijera može pretvoriti u noćnu moru. Tu je dobro imati stručnu osobu da prostor napravi funkcionalnim i estetski ugodnim. Često ljudi ne znaju neke važne parametre, nemaju osjećaj prostora pa im oprema “pojede” prostor, odaberu materijale koji se teško održavaju, previše robuju nekom trendu koji su negdje vidjeli ili nemaju dovoljno iskustva za koordinaciju s dobavljačima i izvođačima pa opremanje postane noćna mora. Svakako preporučujem svakome da barem posluša savjet stručnajak u opremanju interijera jer pogreške se možda ne čine kobnima, ali su jako skupe.