Postoji razlog zašto vaši djedovi još slušaju Elvisa, mama voli Bon Jovija, a vi osjećate iznimnu i nevjerojatnu bliskost s bendovima koje ste slušali kad ste imali 14 godina.
Nedavna studija glazbenog servisa Deezer uključila je 1000 ljudi u Velikoj Britaniji koje su pitali o njihovim glazbenim ukusima i običajima streaminga, kako piše IFLScience.
Tvrde kako su ljudi u dobi od 30,5 godina osjetili svojevrsnu “glazbenu paralizu” kad su prestali slušati nove izvođače i odlučili uživati u već poznatoj glazbi. Pritom je vrhunac otkrivanja nove glazbe sa 24 godine i pet mjeseci, iako kod žena to razdoblje počinje i ranije. Gotovo 75 posto ispitanika u ovoj starosnoj skupini rekli su da svakog tjedna provjere najmanje 10 novih albuma, a 64 posto njih tvrdi kako su svakog mjeseca preslušali najmanje pet novih izvođača. Oko 60 posto ljudi misli da su zaglavili u glazbi i bore se da stalno ne slušaju jedne te iste pjesme.
Ovo je samo malo PR istraživanje, no čini se da ipak ima znanstvenu podlogu. Nekoliko studija je pokazalo da su ljudi u određenoj životnoj dobi manje skloni istraživanju novih iskustava. Prema jednom istraživanju, tijekom tinejdžerskog razdoblja smo najspremniji na eksperimente, dok ta spremnost opada prema ranim dvadesetima.