“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Sanel Skenderević međunarodni je direktor prodaje robne kuće Müller, nadaleko poznate po kvaliteti svojih proizvoda, koja je u posljednje vrijeme proširila poslovanje diljem Hrvatske i bilježi fantastične rezultate. Evo kako im to polazi za rukom!
Müller se u posljednje vrijeme proširio diljem Hrvatske. Gdje ste sve prisutni, te planirate li širenje i dalje?
Prvu poslovnicu u Hrvatskoj otvorili smo 2006. godine na Jankomiru, a prije toga je u Hrvatskoj postojala samo Müller franšiza na Trgu bana Josipa Jelačića, koja je sada u našem vlasništvu. Od tada do danas, neprestano radimo na ekspanziji te smo prošireni diljem zemlje.
U ovoj kalendarskoj godini otvorili smo već tri nove poslovnice. Jednu poslovnicu otvorili smo u Bjelovaru, drugu dugoočekivanu u Samoboru, te smo lipnju otvorili još jednu poslovnicu u Zadru. Trenutačno brojimo 28 poslovnica i gotovo 1.000 zaposlenih. Na razini koncerna imamo preko 700 poslovnica i ukupno oko 32.000 djelatnika. U nadolazećem ljetnom periodu planirano je otvaranje još jedne poslovnice u Puli, a u 2016. s veseljem iščekujemo i jubilarnu 30. poslovnicu, te se nadamo do kraja godine završiti i s više od navedenih 30 poslovnica.
Na temelju mojeg dugogodišnjeg iskustva u prodaji i trenutačnom, konstantnom i stabilnom porastu prometa, u budućnost gledamo s jako pozitivnim očekivanjima te sa sigurnošću mogu reći kako ćemo otvoriti još dosta poslovnica za naše vjerne kupce.
Jedna od posebnosti vaše drogerije jest zelena oaza, posvećena prirodnim proizvodima. Kako je došlo do nastanka te ideje i prepoznaju li je kupci?
S obzirom na način života, zdrava hrana danas postaje trend kojem ljudi pribjegavaju, pa je to jedan od zahtjeva tržišta kojem nastojimo pravovremeno udovoljiti.
Budući da smo jako orijentirani na potrebe naših kupaca te na police stavljamo uvijek ono što kupac želi, jako smo ponosni na našu zelenu oazu, tj. na naš odjel prirodne kozmetike i ekohrane i na to kako u tom užurbanom svijetu kupci mogu na trenutak pobjeći na zelenu oazu u Mülleru. Odlučili smo povećati ponudu našeg već jako velikog asortimana, te našem vjernom kupcu i onima koji će to tek postati stavili na raspolaganje artikle prirodne kozmetike i ekohrane. Rezultati na “zelenom odjelu” su jako dobri, ponudu neprestano proširujemo u skladu s potražnjom i interesom kupaca, koji je jako velik. Broj novih kupaca svakim danom raste, na što smo također jako ponosni.
Vaši kupci kao prednost kupovine često ističu zapadnoeuropsku kvalitetu. U čemu je tajna?
Velika prednost naše ponude je baš ta zapadnoeuropska kvaliteta i ta da ne radimo apsolutno nikakvu razliku između tržišta. Cijenimo naše kupce te im uz ljubaznu uslugu, kvalitetnu, izvanrednu ponudu i pristupačne cijene na policama u Hrvatskoj nudimo identične proizvode kao i našim kupcima u Njemačkoj, tj. ne radimo razliku između kupca u Zürichu, Berlinu, Beču i Čakovcu. Svaki dan nam je zadovoljstvo dobiti potvrdu za rad i vidjeti vjerne kupce koji baš iz tih razloga ponovno biraju Müller. Jako smo zadovoljni statusom Müller trgovine na hrvatskom tržištu. Naši kupci prepoznali su kvalitetu njemačkih proizvoda još prije ekspanzije Müller trgovine na hrvatsko tržište, a mi smo jako ponosni da im sve što im je potrebno možemo pružiti na hrvatskim policama.
Koja je po Vama tajna uspješnog poslovanja?
Jedna od tajni našeg poslovanja je već navedena, a to je da naši kupci na policama mogu naći preko 180.000 artikala za svaku prigodu i da su zadovoljni kvalitetom istih: Nebitno kupuju li za sebe ili nešto za poklon, naši kupci imaju potpuno povjerenje u nas, a mi se svakim danom trudimo ispuniti njihova očekivanja i postati još bolji. Smatramo kako u Hrvatskoj i šire ne postoji ni približno slična ponuda gdje kupac na jednome mjestu može dobiti sve što mu je potrebno, te da se uz to osjeća ugodno i dobrodošao. Jako smo sretni i zahvalni kupcima koji su prepoznali naše velike prednosti te koji nas potiču i preporučuju dalje. Osim navedenog, ulažemo jako puno u naše djelatnike, koji nam sve uloženo vraćaju svojom odanošću i pristupom prema našim kupcima. Neprestano radimo na razvijanju njihovih sposobnosti i potencijala, organiziramo raznovrsna školovanja i edukacije. Veliku pažnju pridajemo i usluzi savjetovanja prilikom kupnje, a za to je potrebno kvalificirano i ljubazno osoblje. Ako nemate zadovoljne radnike, teško je napredovati.
Smatram da, osim našeg izvrsnog vodstva i naših djelatnika u trgovinama, jedan bitan dio uspjeha možemo pripisati činjenici kako na vrhu koncerna još uvijek stoji 84-godišnji vlasnik tvrtke – gospodin Müller, koji je još uvijek svaki dan u uredu ili na putu, te koji nam je svima najbolji primjer.
Uspjehu zasigurno pridonosi i kvalitetan kadar. Koje su po Vama ključne osobine kvalitetnog zaposlenika?
Ljubaznost i usluga naših djelatnika su temelj našeg poslovanja, te se vodimo time kako tvrtka može biti samo toliko dobra koliko su dobri njezini djelatnici. Ulažemo jako puno truda u odabir kandidata prilikom zapošljavanja, kao i u školovanje prije početka rada novih djelatnika. Trudimo se imati pravi kadar na odgovarajućim funkcijama. Prije svakog vanjskog natječaja koji šaljemo izvan tvrtke, imamo interne natječaje, tj. naši djelatnici dobivaju prvi mogućnost za javljanje na nova radna mjesta, a time i na napredak unutar tvrtke. Kroz interna promaknuća svaki djelatnik nadograđuje svoje već prikupljeno znanje te isto može prenijeti djelatnicima koje vodi. Uz sve navedeno imamo jako nisku fluktuaciju, na što sam jako ponosan i vjerujem kako dobar odnos prema djelatniku stvara zadovoljstvo koje se prenosi na svakog našeg kupca.
Za naše vjerne kupce u poslovnicama želimo imati najbolje i reprezentativno osoblje koje će im biti na raspolaganju sa svojim stručnim znanjem i osmijehom na licu.
Na čelu ste Müllera za tržišta Austrije, Slovenije i Hrvatske. Kako Vam sve to polazi za rukom? Kako se najradije opuštate u slobodno vrijeme?
Osim navedenih zemalja, odgovoran sam i za prodaju Müllera u Švicarskoj i Mađarskoj. Mogu reći kako ostvarujemo izvanredne rezultate, i kako sam ponosan i jako zadovoljan ostvarenim. Nažalost, na tako visokoj funkciji nema puno prostora za slobodno vrijeme i opuštanje. Jako puno radim i putujem te sam i izvan radnog vremena uvijek dostupan i u službi.
Velika prednost svega je da još uvijek uživam u poslu i okruženju mojih fantastičnih suradnika, što mi je jako bitno. Imam odličan i stručan tim oko sebe te se mogu pohvaliti ugodnom radnom atmosferom, što u današnje vrijeme nije više uobičajeno. Iako svi zajedno jako puno radimo i dajemo od sebe, ne doživljavam posao kako rad nego svakim danom imam još više snage za nove poslovne izazove i ideje za pokretanje noviteta.
Fotografija: Boris Mataković