Sposobnost čitanja drugih može biti učinkovit način koji vam može pomoći da komunicirate s njima.LaRae Quy, koja je 23 godina radila kao agentica FBI-a, kaže sljedeće: “Ne morate biti detektivi prve klase kako biste uočili signale i shvatili što se događa u nečijoj glavi. Sve što trebate znati jest gdje ih potražiti. “
Definirajte njihov osnovni model ponašanja Postoji cijeli niz fizičkih ponašanja u kojima se ljudi mogu naći. Na primjer, ljudi bi mogli gledati u pod tijekom razgovora, prekrižiti ruke, kašljati, ogrebati glavu ili se naizmjenično kretati naprijed/natrag. Ljudi se ponašaju na različite načine iz raznih razloga. Određivanje nečijeg osnovnog modela ponašanja pomoći će vam da razumijete njihove postupke. Dakle, rade li nešto iz navike, ili je to što promatrate pokazatelj prijevare, ljutnje ili nezrelosti?
Promatrajte njihove navike tijekom razgovora Obratite pozornost na razlike između osnovnog modela ponašanja pojedinca i njihovih riječi i pokreta. Na primjer, jeste li primijetili da netko ima naviku očistiti grlo nekoliko puta kada je nervozan? Moglo bi biti da iza toga skriva nešto više nego što bi moglo biti očito na prvi pogled?
Obratite pozornost na njihovu neverbalnu komunikaciju Jedna gesta ili riječ nema uvijek skriveni smisao. Ali kada određene geste slijede jedna za drugom, obratite pozornost. Na primjer, netko bi mogao više puta kašljati, ogrebati glavu i istovremeno prežrižiti noge. U ovom slučaju morate biti oprezni.
Usporedite ponašanje Ako primijetite da netko radi nešto neuobičajeno, obratite pozornost na njih. Kakvu interakciju ima s drugim ljudima u sobi? Je li njihov izraz lica promijenjen? Što je s njihovim položajem i govorom tijela?
”Pogledajte u ogledalo”
Zrcalni neuroni koji se nalaze u mozgu odražavaju stanje naših umova.Na primjer, osmijeh aktivira mišiće koji su odgovorni za sretan izraz lica. Kada se namrštimo, pokazujemo nezadovoljstvo. Kada pogledamo nekoga koga volimo, dajemo signale mišićima lica da se opustimo. Ako lice te osobe ne “odgovori” na isti način, ta vam osoba šalje poruku: ili joj se ne sviđate, ili joj se ne sviđa nešto što ste učinili.
Pronađite ”snažan glas”
Najjača osoba nije uvijek ona koja sjedi na čelu stola.Samouvjerena osoba, u pravilu, ima snažan glas (ne smije se miješati s glasnim glasom). Odredite tko u skupini ljudi ima najjači glas i šanse za pronalaskom vođe se povećavaju.
Promatrajte njihov hod
Često ljudi nemaju fluidnost pokreta tijela. Ako osoba gleda dolje u pod kad hoda, ne ispred sebe, to je znak nedostatka samopouzdanja. Ako primijetite da to radi član vašeg tima, ponudite toj osobi veću pohvalu kako bi ojačali njihovo povjerenje u vas.Ili im postavljajte izravna pitanja kako bi ih izvukli to čega se toliko boje izreći.
Obratite pozornost na glagole
Akcijske riječi (vrlo često, glagoli) daju bolji uvid u to kako osoba misli. Na primjer, ako vaš šef kaže da je “odlučio surađivati s tvrtkom X”, riječ akcije “odlučuje”. Ta jedna riječ znači da je vaš šef najvjerojatnije: a) ne impulzivan, b) da je razradio različite mogućnosti djelovanja i c) izračunava nekoliko koraka naprijed.
Odredite njihovu osobnost
Svatko od nas ima jedinstvenu osobnost, ali postoje osnovna pitanja koja vam omogućuju čitanje osobe na temeljnoj razini, bez obzira jesu li osobe introverti ili ekstroverti, jesu li interakcije s drugim polazište njihova djelovanja, kako se ta osoba nosi s rizikom, što hrani njihov ego i slično.
Imajte na umu da trebate vremena da naučite čitati ljude besprijekorno. I, naravno, postoje iznimke za svako pravilo. Ali pridržavajući se ovih načela, možete poboljšati svoje vještine promatranja i povećati svoju sposobnost razumijevanja ljudi, što vam omogućuje učinkovitije komuniciranje.