Prije nego što započnete svoj biznis, važno je pažljivo razmotriti niz faktora kako biste bili što bolje pripremljeni za izazove i prilike koje vas čekaju.
Pokretanje vlastitog posla može biti uzbuđujuće putovanje, ali isto tako može biti i izazovno te zahtijeva temeljito planiranje i pripremu.
“U svijetu u kojem je vrlo malo toga potpuno drukčije, umjetnost pripovijedanja i dijeljenja zašto radite to što radite nikad nije bila važnija. Jedna moja prijateljica pokrenula je posao s tajicama, ali ona ne prodaje tajice. Ona prodaje tjelesnu pozitivnost. Onog trenutka kad sam prestala govoriti o tome kako je moj ručni masažer najjači i najmoćniji na tržištu, i počela razgovarati sa sportašima o njihovim fitness ciljevima, naš biznis “skočio je u nebo”. Jer ljudi ne kupuju ono što radite, oni kupuju zašto to radite”, ispričala je za stylist.co.uk. Lottie Whyte, poduzetnica te kaže:
“Zapamti, ti si jedinstven.Nitko drugi na Zemlji nije bio u vašim cipelama.A razlog zašto ste počeli potpuno je jedinstven.Razmislite o markama koje volite.Kupujete ih jer predstavljaju nešto: težnju, sustav vjerovanja, grupu ljudi.Kad počinjete, ključno je razmisliti o tome za što se zalažete, u što vjerujete.
Budite stvarni.Kad iskočite sami i napravite vlastiti posao, neuspjeh će se dogoditi.Pokušajte ne bojati ga se ili dopustiti da vas neravnina na cesti potpuno izbaci iz tračnica.Umjesto toga, znajte da je svaki gubitak lekcija. Nemojte dopustiti da vas strah od neuspjeha sputava. Jer jedini pravi neuspjeh je ne pokušati uopće”, dodaje stručnjakinja.
Što je važno znati prije pokretanja vlastitog biznisa?
Prije pokretanja biznisa, važno je:
imati jasnu poslovnu ideju i istražiti tržište
napraviti detaljan poslovni plan koji uključuje ciljeve i strategije
razmisliti o financiranju poslovanja
odabrati odgovarajuću pravnu strukturu i razumjeti regulatorne zahtjeve
razviti strategiju marketinga i prodaje
biti svjestan rizika i izazova te biti spreman prilagoditi strategiju
razvijati vlastite vještine upravljanja ili angažirati osoblje
tražiti podršku od mentora ili poslovnih savjetnika
biti strpljiv i uporan tijekom procesa pokretanja i vođenja posla.
Fokusirajte se na rješavanje problema ili pružanje vrijednosti – važno je da vaš proizvod ili usluga rješava stvarne probleme ili pruža vrijednost kupcima. Osim toga, budite spremni učiti iz svojih pogrešaka i iskustava drugih. Čitajte knjige, pohađajte seminare i druge oblike edukacije kako biste stalno unaprjeđivali svoje poslovne vještine i znanje.
Uvijek budite otvoreni za eksperimentiranje s novim idejama i prilagodbu vaše strategije prema potrebama tržišta.
Ipak, pokretanje i vođenje posla može biti zahtjevno i stresno. Stoga ne zaboravite voditi računa o svom fizičkom, mentalnom i emocionalnom zdravlju.
Foto: ilona titova iStock/Getty Images Plus via Getty Images; Pexels