“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Svakoj ženi shopping predstavlja drukčiju rutinu. Znanstvenici su odredili pet načina na koje žene kupuju. Dok netko kupuje sam, nekom drugome je, pak, shopping cjelodnevni izlet.
Znanost je dokazala da žena u životu propješači oko 184.000 km, a većina te kilometraže otpada upravo na shopping! No, postoji čak pet načina na koji kupujemo i ti načini otkrivaju puno toga o nama.
Poznato je da žene obožavaju shopping. Ta je ljubav predmet brojnih znanstvenih istraživanja, a jedno od njih dokazalo je kako postoji pet osnovnih načina na koji žene kupuju. To je istraživanje provela Stella Minahan s melburškog Sveučilišta Deakin. Opsežniji materijali pretočeni su u knjigu “Zašto žene kupuju“.
Terapijski shopping
Takvih je najviše na svijetu! To su osobe koje kupuju kako bi zaboravile na brige koje imaju (poznato?). Bilo da se radi o napornom radnom danu, o svađi kod kuće ili da je prijateljica izigrala dogovor, pronađu razlog da si kupe nešto, pa makar i sitnicu koja će im podići raspoloženje. Naravno, to ne mora biti ništa skupo, ponekad i jedan dezodorans, ulje za tijelo ili pleteni šal, sve samo kako bi popravile svoje raspoloženje.
Zgrabi i bježi!
Ove osobe preziru svaku vrstu kupovine, a kad moraju, kupuju na brzinu, tehnikom zgrabi i bježi. One ne podnose gužve i činjenicu da trebaju birati između puno stvari kako bi pronašli što im najbolje stoji. Većina muškaraca bi se mogla svrstati u ovu kategoriju, jer jednom kad ih uspijemo nagovoriti da moraju kupiti novu košulju ili hlače, najveći postotak njih će otići u onu trgovinu gdje su prije kupovali i odabrati prvo što im padne pod ruku.
Lovci
Ovo je treći tip, žene koje obožavaju sezonska sniženja i ne žale ni vremena niti truda da ih iskoriste. Nestrpljivo stoje u redu ispred vrata trgovine, a čim se otvore, poput torpeda pojure prema izloženoj robi i trpaju što više odjeće koju nose prema garderobi.
Cure na shopping izletu
Žene koje kupuju u društvu ne odlaze nužno u shopping u drugu zemlju. Njima se kupovina i u vlastitom gradu pretvara u cjelodnevni događaj isprepleten stankama za ručak i kavu. S njima je u društvu obavezno najbolja prijateljica, koja jedina smije komentirati kako joj nešto stoji i koja je najbolja sugovornica za ručak i kavu.
Osamljene lutalice
Zadnja kategorija predstavlja žene koje shopping doživljavaju kao vrijeme opuštanja izvan kuće. U njemu najradije uživaju same. Kupovanje im predstavlja osobni užitak, vrijeme za povratak energije i „meditaciju“. Ne trpe da je uz njih netko tko stalno komentira kako im nešto stoji ili tko forsira razgovor kada se nema o čemu pričati. Najzadovoljnije su kada same pronađu ono što su tražile.
Znanstvenici su pokušali okarakterizirati tipove žena u kupovini, no s obzirom na to da se ništa ne može generalizirati, tako svi povremeno, unatoč tome što se možemo deklarirati u pojedini tip, pronalazimo sebe i u drugim kategorijama. Osim što kupujemo da bi se utješile, vrlo često naletimo na nešto i kupimo to na brzinu, ponekad priželjkujemo cijeli dan za shopping, volimo sniženja i najmirnije smo kada skupi predmet želja kupimo same!
Kako je znanstveno dokazano da se shoppingom skidaju kilogrami (a to je u pravilu prvi prioritet na listi novogodišnjih želja), imamo više dobrih razloga da još jednom potvrdimo kako shopping liječi i dušu i tijelo!
IZVOR: ELLE.HR