Zanimljiv pokušaj borbe protiv pretilosti kod mladih i djece stiže iz Španjolske. Naime, ova država će zabraniti oglašavanje nezdrave hrane i pića usmjereno prema djeci kako bi se smanjila pretilost kod mladih, najavio je ministar za potrošačka pitanja Alberto Garzon.
Kako je ministar Garzon napisao na Twitteru: “Naša djeca su vrlo ranjiva na reklame i naša je dužnost zaštititi ih”. Riječ je o reklamiranju kolača, slatkiša, čokolade, ali i energetskih pločica, slatkih keksa, sokova, sladoleda i energetskih pića.
U planu je i zabrana oglašavanja drugih proizvoda ako budu sadržavali previše masti, šećera i soli. Tamošnja Udruga potrošača objavila je da se u devet od deset reklama usmjerenih prema djeci reklamiraju nezdravi proizvodi.
Rezultati istraživanja Španjolske agencije za nutricionizam i sigurnost hrane pokazuju da čak 40,6 % djece između šest i devet godina ima višak kilograma, a više od 17 % njih je pretilo. Sveukupno, prekomjernu težinu ima 54 % Španjolaca, no možda bismo i mi trebali razmisliti o pokretanju neke od ovakvih inicijativa jer prema podacima Europskog statističkog ureda, Hrvati predvode ovu listu – naše građanke i građani imaju višak kilograma u čak 65 % slučajeva.
Potez koji još treba potvrditi španjolska vlada utjecat će uvelike na postojeće reklame za djecu mlađu od 16 godina na televiziji i radijskim postajama, u kinodvoranama i na internetu, uključujući društvene mreže i mobilne aplikacije. Kako će utjecati na bolju situaciju kad je ovome riječ, vidjet ćemo u budućnosti.