Sirovo mlijeko postalo je popularno. Evo zašto ga ne trebate piti
Društvenim se mrežama u posljednjih nekoliko mjeseci proširio krajnje neobičan trend - sirovo, nepasterizirano mlijeko. Naime, kreatori sadržaja ko...
Ljudi koji žele smršavjeti trebali bi se držati podalje od društvenih mreža, kako tvrde znanstvenici.
Studija koju je proveo istraživački tim na Sveučilištu u Glasgowu pokazala je da je samo jedan od devet vodećih britanskih blogera, koji tvrde da imaju pravo rješenje za gubitak kilograma, zapravo pružio točne i pouzdane informacije.
Zdravstveni istraživači proučavali su najpopularnije influencere s 80 000 pa naviše sljedbenika.
“Otkrili smo da se većina blogova ne može smatrati vjerodostojnim izvorima informacija za ljude koji se žele riješiti viška kilograma jer su blogeri često vlastita mišljenja predstavljali kao činjenicu koja nije bila u skladu s britanskim prehrambenim kriterijima. To je potencijalno velika šteta jer ti blogovi dopiru do široke publike”, rekla je glavna autorica studije Christina Sabbagh.
Sveučilišni tim ispitao je jesu li njihove tvrdnje o utjecaju na zdravlje i prehranu transparentne, pouzdane, nutricionistički ispravne i temeljene na dokazima. Također su razmotrili ulogu pristranosti u onome što je stavljeno na internet. Smatralo se da su “prošli” test ako su zadovoljili 70 posto ili više kriterija.
Petero njih iznijelo je vlastito mišljenje kao činjenicu neutemeljenu na bilo kakvim dokazima. Petero njih se uopće nije ogradilo od odgovornosti kod pružanja savjeta o prehrambenim navikama, a samo jedan od proučavanih blogera bio je registrirani nutricionist.
“Ova studija dokazuje koliko destruktivna može biti moć društvenih medija. Neki tamo Tom, Dick ili Harry mogu javno objaviti što god žele i ljudi koji ih slijede će im povjerovati”, rekla je Tam Fry, predsjednica Nacionalnog foruma za osobe koje se bore debljinom.
“Blogovi ne predstavljaju vjerodostojne izvore informacija kad je u pitanju mršavljenje. Blogeri će braniti svoje pravo na slobodu govora, ali to ih ne opravdava za dijeljenje loših i neutemeljenih savjeta”, zaključili su autori studije.
Foto: Unsplash