“Sasvim iskreno” je novi podcast dviju terapeutkinja o stvarima koje nas sve ponekad muče
Novi podcast Sasvim iskreno, koji su pokrenule dvije uspješne terapeutkinje s dugogodišnjim iskustvom – Dubravka Fazlić i Teodora Delić, mjesto je ...
Hrpe nagomilanih stvari toksične su za vaš životni ili radni prostor. No, baš kao što svakog proljeća na red dolaze velika pospremanja fizičkog prostora, tako je i našem mentalnom prostoru nužan redoviti detox. Slijede praktični savjeti za jednostavnu detoksikaciju prostora i uma pomoću temeljnih organizacijskih pravila
MIJENJAJUĆI PROSTOR, MIJENJATE SEBE
Funkcionalnost i urednost prostora u kojem živite ili radite od izravnog je utjecaja na vaše raspoloženje te na vaš fokus i učinkovitost. Zato smisao raščišćavanja (eng. decluttering) nije samo eliminirati suvišne stvari iz prostora nego i rasteretiti sve one kojima te stvari narušavaju kvalitetu života u bilo kojem smislu.
Imate li, na primjer, problema s koncentracijom, spavanjem ili ispunjenjem tjednih i dnevnih obveza, prvo obratite pozornost na to u kakvom prostoru boravite. Pretrpan radni stol ne samo da fizički otežava rad nego je i izvor svih mogućih distrakcija. Stvari koje nisu na svojim mjestima morat ćete tražiti onda kada vam zatrebaju i tako će vam oduzimati vrijeme i koncentraciju za ono čemu se u tom trenutku zapravo trebate posvetiti.
(Pročitajte: Kako jednom zauvijek naučiti postaviti prioritete?)
OPASNOSTI PRETRPANOG MENTALNOG PROSTORA
Za razliku od fizičkih hrpa kojima zatrpavate svoje ormare i ladice, mentalne hrpe su one koje zauzimaju vaš um i često su puno opasnije. Misli, emocije, a posebno bujice informacija kojima ste svakodnevno izloženi utječu na vašu produktivnost i mentalno zdravlje više nego pretrpan i neorganiziran stan ili ured.
Detox uma ili dovođenje vlastite glave u red poseban je izazov za većinu ljudi upravo zbog toga što se tu zapravo radi o upravljanju vlastitim emocijama i slabostima. Lakše je zaviriti na društvene mreže i prepustiti se svim mogućim sadržajima nego isplanirati koga ćemo “pratiti” i što čitati. Lakše je prihvatiti poziv na kavu s napornom osobom nego reći osobi “ne”. Lakše je žaliti se na niske prihode nego preispitati svoju financijsku disciplinu i tako dalje.
(Pročitajte: Zašto je NE najvažnija riječ u organizaciji vremena?)
ČEGA BISTE SE TREBALI RIJEŠITI
Što se tiče prostora, detox nije ništa drugo nego eliminacija svega onoga što u taj prostor ne spada, kao i svega onoga što uopće ne koristite. Ako niste sigurni koje su to suvišne stvari, evo osnovnih pravila:
– namještaj i oprema koji nemaju veze s osnovnom namjenom prostora (na primjer, televizor u spavaćoj sobi)
– nekorištene sprave za vježbanje
– višak odjeće, obuće, papira, igračaka
– zalihe hrane i lijekova kojima je istekao rok trajanja
– višak sobnog bilja, posebno oštećenog ili prevelikog za taj prostor
– tuđe stvari koje “privremeno” čuvate.
Za uspješni mentalni detox svakako pokušajte:
– izbjegavati ljude sklone kukanju
– ne provjeravati službeni e-mail navečer prije spavanja
– svakodnevno si posvetiti kvalitetnih pola sata
– riješiti se pretplata na ono što ne čitate
– raščistiti svoje profile na društvenim mrežama
– čitati poticajne i inspirativne knjige.
Dakle, proljeće je idealno vrijeme za nove početke i odbacivanje starih i istrošenih slojeva svih vrsta. Iskoristite ga za odbacivanje svih svojih vidljivih kao i nevidljivih toksičnih hrpa. Imajte na umu vrlo jednostavnu činjenicu – toksične hrpe nisu samo stvari na podu, to su i sve one stvari koje vas udaljavaju od života kakvog biste željeli živjeti.
Piše: Tamara Kajari, mag. oec. profesionalna organizatorica za žene, Slagalica organiziranje
Foto: Inside Weather/Unsplash