Pripreme za blagdane u organizacijskom smislu su projekt koji se sastoji od ne baš malog broja aktivnosti i zadataka. Ne isplanirate li ih na vrijeme, čeka vas stres prije, uoči i vrlo vjerojatno tijekom samih blagdana. Ako još niste započeli s pripremama, ovi “last-minute” savjeti pomoći će vam sve obaviti na vrijeme i uživati u blagdanima.
Kako se organizirati za blagdane bez stresa:
SLOŽITE PLAN
Odvojite sat do dva sata bez ometanja i pripremite pribor za zapisivanje ili odabranu aplikaciju. Plan koji ćete složiti nije ništa drugo nego vremenska mapa s popisom općenitih želja pa do tjednih i dnevnih rasporeda realizacije konkretnih zadataka. (Pročitajte: Kako jednom zauvijek naučiti postaviti prioritete?)
Plan ima pet elemenata i kreirajte ih ovim redoslijedom:
1. GLAVNA LISTA – počnite zapisivati sve što biste željeli i mislite da biste trebali obaviti vezano za blagdane. U ovom trenutku nemojte se zabrinjavati oko vrste zadataka i same realizacije. Jednostavno napravite glavnu listu svih poslova (oprati zavjese, isplanirati jelovnik, organizirati novogodišnji doček, kupiti poklone itd.)
2. RAZVRSTAVANJE ZADATAKA – glavna lista na prvi pogled može biti vrlo zbunjujuća, a to je jednostavno zato što sadrži zadatke ili čak male projekte sasvim različitih vrsta. Nešto se odnosi na čišćenje i pospremanje, nešto na kupovinu, a nešto na kuhanje i pakiranje. Zato je ovaj korak važan kako biste odvojili poslove po vrstama i onda prema tome popisali tjedne i dnevne zadatke. Primjeri ovih zadataka mogu biti: oprati zavjese, kupiti božićno drvce, nadomjestiti oštećene ili neispravne božićne ukrase, sastaviti listu poklona, kupiti poklone itd. Vrste ili kategorije bit će: čišćenje, kupovina, kuhanje. (Pročitajte: Zašto je NE najvažnija riječ u organizaciji vremena?)
3. LISTE ZA KUPOVINU – točnost i pouzdanost svih lista za kupovinu u izravnoj su vezi s prethodnim korakom. Dakle, da biste znali što točno trebate kupiti za koju vrstu blagdanske pripreme, morali ste točno odabrati aktivnosti i zadatke. Na primjer, lista za kupovinu hrane ovisi o tome kuhate li vi blagdanski ručak (večeru) ili ste gost kod nekog drugog. Kupovinu poklona obavit ćete bez stresa i propusta tek nakon što ste popisali osobe, ideje i isplanirali troškove i tako dalje.
4. RASPORED ZADATAKA – kad imate razvrstane poslove i spremne sve liste za kupovinu, rasporediti kad ćete što obaviti unutar tjedna ili dana nije više tako komplicirano. Sve što trebate jest uklopiti te zadatke u svoj uobičajeni tjedni raspored, a to znači uglavnom u dijelove dana izvan radnog vremena. Pritom je važno znati procijeniti koliko svaki zadatak traje kako tjedni raspored i dnevne liste ne bi postale neizvedive.
5. DELEGIRANJE ZADATAKA – dobri rasporedi i liste velika su pomoć u delegiranju pojedinih poslova jer vam omogućuju da bez puno pojašnjavanja prepustite obavljanje nekom drugom i tako dobijete pomoć fizički i vremenski.
NEMOJTE ZABORAVITI PRAVU SVRHU BLAGDANA
Organizacija definitivno jest pola posla, kako kaže izreka, ali planiranje i organiziranje ne smije dodatno zakomplicirati stvari, nego ih mora maksimalno pojednostaviti. U slučaju blagdana, to znači da sve pripreme zapravo trebate raditi kako biste blagdane proveli u opuštenosti i veselju, a ne u brizi oko popisivanja i kontroliranja.
Zato nemojte zaboraviti među željene “zadatke” uvrstiti i virtualnu kavu s prijateljicama, izlet u prirodu s partnerom ili čitanje knjige. Doživite blagdane na drugi način osim “u petoj brzini”. Imajte cijelo vrijeme na umu da su svrha blagdana druženje i opuštanje.