Travanj je mjesec rozaceje i društvenim se mrežama širi jedan hvalevrijedan pokret

by | 25 travnja, 2020

Tvrdoglavo crvenilo, osjetljivost, prištići i upaljene “kvržice”. Ovako bi otprilike zvučao površni opis kronične kožne bolesti od koje pate milijuni ljudi diljem svijeta. Govorimo, naravno, o rozaceji, kroničnom poremećaju o kojem se još uvijek vode brojne rasprave i čiji uzroci još uvijek nisu dovoljno jasni, baš kao ni lijek.

Simptomi ovog upalnog procesa stižu u mnogim varijantama i iznimno su subjektivni – od blago crvenkastih obraza te centralnog dijela lica, pa sve do oticanja, suhe kože i osjećaja peckanja. Usprkos njezinoj učestalosti, konkretan uzrok rozaceje još uvijek nije jasan, no njezina pojava se najčešće pripisuje kombinaciji faktora među kojima su genetska predispozicija, stres, alkohol, sunce, fizička aktivnost, temperaturne promjene, UV zračenje, začinjena hrana, ali i kortikosteroidi te određeni lijekovi. Stručnjaci rozaceju najčešće klasificiraju kao duboku upalu i hiperreaktivnost krvnih žila lica te se ona vrlo često može zamijeniti za akne ili neke druge kožne bolesti, što dovodi i do krivog načina liječenja. Rozaceja se javlja neovisno o dobi i spolu, no vjeruje se da najčešće pogađa žene starije dobi i blijede puti.

Ako se ovaj kronični poremećaj pravilno ne tretira, može doći do pogoršanja, stoga je obavezna konzultacija s dermatologom. Liječenje rozaceje obično podrazumijeva kombinaciju faktora koji zahtijevaju prilagođeni lifestyle: pravilan prehrana, pravilna njega lica te određeni lijekovi, dok se proširene kapilare na licu mogu ublažiti uz pomoć lasera. Cilj liječenja rozaceje je držati stanje pod kontrolom s obzirom na to da je ovo stanje kronično. Uobičajeno se rozaceja promatra prema sljedećim tipovima: eritematotelangiektatična rozaceja koja podrazumijeva crvenilo lica i izražene kapilare, papulopustularna koja se prepoznaje prema upalnim promjenama tipa papula i pustula, fimatozna koja je vidljiva na temelju zadebljanja kože (obično na nosu) te okularna, odnosno rozaceja koja zahvaća oči, što često može rezultirati problemima poput konjunktivitisa.

https://www.instagram.com/p/B-fOlXVBXIc/

Ono što možemo učiniti u slučaju prepoznavanja simptoma rozaceje jest korištenje iznimno blagih preparata za njegu kože bez parfema, kao i obavezno svakodnevno korištenje kreme za lice sa zaštitnim faktorom. Također je bitno savjetovati se s dermatologom o daljnjem tretiranju rozaceje te za preporuku proizvoda za njegu, uočavanje te minimiziranje okidača, poput alkohola i začinjene hrane, dok će zeleni korektori u krajnoj fazi prekrivanja pomoći ublažiti crvenilo.

S obzirom na to da je travanj mjesec rozaceje, nismo mogli ne primijetiti zanimljiv pokret koji se širi društvenim mrežama, a kojem je cilj destigmatizirati ovaj poremećaj i, naposljetku, prihvatiti ga, baš kao i sve ostale kožne probleme. Na Instagramu smo tako zamijetili mnoštvo postova označenih hashtagom #RosaceaNoFilter pod kojim žene dijele svoje nefiltrirane fotografije lica. Ne samo da nas je ovaj online pokret razveselio jer se sve više odmičemo od kulta savršenosti koji se konstantno nameće, već se otvara i prostor za diskusiju i razmjenu iskustava, što je sjajno za djevojke i žene koje se susreću s problemom kao što je rozaceja. Ne treba zaboraviti ni utjecaj koji ovakvi problemi s kožom imaju na psihu i samopouzdanje, stoga je ovaj pokret odličan način da žene s rozacejom znaju kako su sve samo ne same ili pak “nedovoljne”. Drago nam je vidjeti i influencere poput @talontedlex, koja već neko vrijeme otvoreno progovara i širi svijest o problemu rozaceje.

Dok mi pozdravljamo ovaj pokret, u nastavku vam donosimo i nekoliko proizvoda koji vam mogu biti od pomoći u slučaju rozaceje. Naravno, prije korištenja svakako se konzultirajte sa svojim dermatologom.

Eucerin AntiREDNESS noćna krema protiv crvenila kože lica

Eucerin UltraSENSITIVE krema za suhu kožu

Eau Thermale Avène Antirougeurs Clean umirujuće mlijeko za čišćenje

Eau Thermale Avène Antirougeurs Jour zaštitna hidratantna emulzija ZF 20

 

Foto: Guliver/Thinkstock, PR, Instagram