Travel guide iz prve ruke: Andrea Andrassy

by | 4 kolovoza, 2024
Andrea Andrassy putovanja

Destinaciju za koju ćemo izdvojiti svoj novac i dragocjeno vrijeme ponekad je teško odabrati. Prokrčiti put kroz šumu preporuka i opcija te pritom prepoznati što je od toga iskreno, a što je možda dio kakve marketinške kampanje danas je, u vrijeme društvenih mreža, prilično teško. Priznajemo, i dalje nam najviše znači čuti od nekoga gdje je bio, što ga je oduševilo, što je jeo, je li skupo… Upravo smo zato poželjeli osloniti se na preporuke iz prve ruke te smo zamolili spisateljicu i veliku obožavateljicu putovanja Andreu Andrassy da nam složi svoju listu favorita.

Andrea nam je otkrila gdje se krije najbolji provod, najbolje plaže, a gdje njezin raj na zemlji. Vjerujemo da bi vam njezina iskustva mogla koristiti prilikom odabira sljedeće destinacije…

Travel guide iz prve ruke: Andrea Andrassy

Najbolji provod: Vjerojatno kad sam bila u Americi s prijateljicom koja bila pozvana na vjenčanje na Havajima, pa smo to pretvorile u putovanje od tri tjedna – prva baza nam je bio Los Angeles u kojem smo uživale tri dana, a onda smo autom otišle do Las Vegasa, San Diega i Tijuane koja nije bila u planu, ali na putu do San Diega shvatile smo da je Meksiko preblizu a da ga ne posjetimo. Nakon toga provele smo tjedan dana na Havajima, a putovanje smo završile u San Franciscu u kojem sam i proslavila rođendan.

Najljepša plaža: Rijetko se što može mjeriti s ljepotom Jadranskog mora, ali plaže na Havajima stvarno oduzimaju dah – jedna od najljepših je definitivno Lanikai beach. Palme, bijeli pijesak, ocean… imaš osjećaj da si u filmu. Ali kupanje je i dalje puno ljepše u Hrvatskoj.

Taj Mahal

New Delhi

Varanasi

Vrijedilo je vidjeti… Od svih znamenitosti i lokacija koje sam posjetila, jedna od najimpresivnijih je definitivno Taj Mahal. Ustali smo jako rano kako bismo bili ispred ulaza prije zore jer se tad otvaraju vrata – i isplatilo se. Taj Mahal je predivan, ali gužve su prevelike pa se preporučuje dolazak u ranim jutarnjim satima – nitko u grupi s kojom sam putovala nije bio oduševljen ustajanjem u 04:00, ali svima nam je bilo drago što smo žrtvovali san zbog Taj Mahala.

Raj na zemlji: Kuća u kojoj sam bila smještena na Havajima definitivno je raj jer je bila na plaži i budila sam se uz zvuk valova oceana, ali meni je definicija raja ipak otok Ugljan – more je isto, otok je još uvijek dovoljno miran i bez previše turista, a i puno mi je bliže od Havaja. Od ostalih rajeva na zemlji bih izdvojila Venice Beach u Los Angelesu – tamo sam prošle zime provela 10 dana, a svako jutro odlazila bih u šetnju i sjedila u skate parku s kavom u ruci. Možda nije klasična definicija raja, ali jutra u Venice Beachu su za mene bila čarobna i jedva čekam vratiti se.

Venice beach

Najskuplje i najjeftinije destinacije: Ako izuzmemo cijene letova i gledamo troškove svakodnevnog života, najjeftinije destinacije na kojima sam bila su Indija i Bali, a najskuplje Tokyo, San Francisco, New York, LA i Las Vegas. Amerika je generalno skupa, ali cijene variraju od grada do grada – kava koju sam u Las Vegasu plaćala 11 dolara u Los Angelesu stoji “samo” 6, što je i dalje skupo, ali i dalje je velika razlika. Japan je isto jako skup, ali tamo sam svaki dan ručala za 50-ak kuna – u narudžbi su bili ramen, pohana piletina s rižom i piće, što je u Hrvatskoj nezamisliva količina hrane za te novce.

Najzanimljvija hrana: Probala sam svašta, pogotovo u Indiji, ali mislim da titulu najzanimljivije – ili barem najriskantnije – hrane odnose tortilje koje sam kupila na graničnom prijelazu između Meksika i SAD-a. U Meksiko smo ušle bez čekanja, ali na povratku u Ameriku smo stajale u koloni gotovo pet sati pa sam odlučila riskirati na malom štandu na kojem se peklo meso u vrlo upitnim uvjetima… ali bila sam dovoljno gladna da ne razmišljam o potencijalnim posljedicama. Srećom, posljedice su izostale, ali moglo je biti i puno drukčije. Od ostale najbolje hrane imam nekoliko preporuka za Los Angeles – taco truck na Lincoln Boulevardu ima najbolje tacose koje sam ikad probala, restoran Ospi na Venice Beachu nudi spektakularne penne alla vodka, Grand Central Market u downtownu najbolji grilled cheese sendvič, a blizu je i Benihana u Santa Monici u kojem od hrane rade pravi show.

Foto: Pave Elez

Bali

Nezaboravno iskustvo: Iskustvo koje nikad neću zaboraviti je bila svečana premijera filma “Fifty Shades Darker” na koju sam išla u Pariz – tamo sam bila u društvu Jamiea Dornana, Dakote Johnson, Rite Ore i Liama Paynea, a sa sobom sam vodila mamu. Svadba na Havajima je također bila nezaboravno iskustvo, a teško ću zaboraviti i vožnju taksijem u San Franciscu koja je mogla završiti tragično – naš vozač je, iziritiran činjenicom da mu se netko ubacio u traku, autu ispred nas pokazao srednji prst, a iz njega je ubrzo izašao bijesni, dugokosi muškarac u potkošulji koji je počeo histerično lupati po prozorima. Ja sam mu se ispričavala u ime vozača, vozač je glumio da se ništa ne događa, a s obzirom na to da se sve događalo u Americi, prava je sreća što sve nije eskaliralo do crne kronike.

Route 66

Beverly Hills

San Francisco

Kamo neću ponovno otići: Nema mjesta na koje ne bih ponovno otišla, ali danas bih definitivno opreznije putovala u Tijuanu. Prijateljica i ja smo tek nakon odlaska pitale Google koliko je Tijuana siguran grad, a kad smo vidjele odgovore, zaključile smo da smo imale više sreće nego pameti.

Preporuka za produženi vikend: Istra je uvijek dobra ideja, a jedno od mjesta koje svima preporučujem je Grožnjan – osim što je predivan za šetnju i kupovinu zalihe finih likera, možete pojesti ručak u restoranu Mama Maria čija terasa pruža predivan pogled na Motovun. Nakon ručka možete razgledati unutrašnjost ili se zaputiti na kupanje do Novigrada, a i kava u Trstu je udaljena samo kratku vožnju.