Crveni ruž koji ne “bježi” s usana: 7 tajni postojanog make-upa
Može li crveni ruž preživjeti večeru u slijedovima, niz koktela i višesatni ples? Donosimo vam trikove profesionalaca i viralne beauty hacks s TikT...
Nova hrvatska nakladnička kuća Mitopeja predstavila je svoj sedmi naslov, roman Katherine Arden Zima za vješticu, u zagrebačkoj Kavani Lav u utorak, 12. veljače, u 20 sati. Galerijski prostor Kavane Lav pritom donosi djela iz ciklusa Mape prostora vinkovačke slikarice Mirjane Pjevac, koje su nadahnule Mitopejino izdanje romana Sir Kazua Ishigura Blijed pogled na bregove.
Zima za vješticu završni je nastavak trilogije Zimska noć, koju Mitopeja objavljuje od travnja prošle godine. Smještena u bajkovito predočenu srednjovjekovnu Rusiju, ova trilogija je odvela teksašku književnicu Katherine Arden od uspješnog debija – romana Medvjed i Slavuj, koji je Amazon proglasio najboljim naslovom fantastike i SF-a 2017. godine – do vrhova ljestvica čitanosti.
Roman Zima za vješticu debitirao je među deset najprodavanijih književnih djela u Sjedinjenim Državama nakon objavljivanja 8. siječnja ove godine. Hrvatsko izdanje došlo je pred publiku samo pet tjedana potom, u luksuznoj opremi zbog kakve je hrvatsko izdanje prvog nastavka izrijekom pohvaljeno u zahvalama trećega kao najljepše koje je spisateljica imala prilike vidjeti.
Zašto? Pa, Mitopeja sva svoja izdanja lijepe književnosti nadahnute mitom izdaje u dva oblika – luksuznom, dostupnom jedino u izravnoj prodaji, te redovnom, dostupnom u knjižarama. Luksuzna izdanja, ograničena na samo 500 primjeraka, pojam su postupaka izrade i dorade lijepe knjige u svim vidovima, do mjere u kojoj uvelike nadmašuju čak i tvrdo ukoričena izdanja velikih svjetskih nakladnika.
O Zimi za vješticu i cijeloj trilogiji Zimska noć govorio je prevoditelj i nakladnik Mitopeje Vladimir Cvetković Seve. Bila je to prilika i za pogled na dosadašnja i buduća izdanja Sir Kazua Ishigura i Neila Gaimana, kao i na nove naslove čija luksuzna izdanja Mitopeja priprema – među kojima prvi na red dolaze švedski vikinški klasik Crveni Orm Fransa G. Bengtssona i lucidno prepričana grčka mitologija u dvodijelnom Mythosu Stephena Frya.
Mape prostora Mirjane Pjevac već su doživjele priznanja od međunarodnih kolekcionara i galerista, poznate i pod nazivom Mapping the Landscape. Riječ je o grafikama koje svoju teksturu i kolorit vuku iz samoga tla, uzimanjem otisaka sa zemlje i njihovim repliciranjem zemljanim bojama. Slično njima, svaki primjerak Mitopejinog luksuznog izdanja Ishigurovog debija je, što je jedinstveno u ovoj ediciji, unikatan.