Što kada blagdansko darivanje prelazi u stres i gubi smisao? Evo kako postaviti granicu
Vrijeme božićnih blagdana najljepše je doba u godini kad se prepuštamo mirisima, okusima i predivnoj atmosferi koja prožima cijeli grad. Vrijeme pr...
Frank Luntz, autor knjiga “Words That Work”, politički je konzultant i autor brojnih priručnika za lidere u kojima pojašnjava kako riječi koje koristimo utječu na svakodnevni život.
Smatra da je govor vrlo moćno oružje koje može odrediti postupke i emocije ljudi. Za koga ćemo glasati, u što vjerujemo, što ćemo kupiti – sve to mogu odrediti riječi.
Luntz kaže da postoji 10 pravila dobre komunikacije, a to je prije svega korištenje jednostavnih i kratkih rečenica.
“Prečesto koristimo fraze koje dobro zvuče, a zapravo ih ni mi sami ne razumijemo, a to na kraju ostavlja dojam nesigurnosti. Znanstveni izrazi su nepotrebni, pričajte tako da vas svi razumiju. Nikad ne koristite dugu riječ ako postoji njezina kraća zamjena. Smatram i da bismo korištenje metafora trebali u potpunosti izbaciti. Budimo kratki i jasni”, pojašnjava Luntz.
Druga stvar koju savjetuje svima jest unijeti emociju u apsolutno svaki razgovor.
“Budite inspirativni ljudima koji vas okružuju. Nemojte zaboraviti, lako je zaboraviti izgovorene riječi, ali nitko neće zaboraviti kako se osjećao slušajući vas”, tvrdi Luntz i dodaje kako je mašta još jedan vrlo koristan alat.
“Vizualizirajte sve što možete, riječ “zamislite” može biti vrlo moćna i korisna”, kaže Luntz, koji je poznat kao konzultant koji je u govor uveo korištenje riječi “porez na smrt” umjesto “poreza na nasljedstvo” i “promjena klime” umjesto “globalnog zatopljenja”.
Pričaj, ali i slušaj
Četvrto pravilo Franka Luntza je da uvijek treba saslušati sugovornika.
“Poanta razgovora nije u tome da priča samo jedan čovjek, nego svi prisutni. Ako držite predavanje ili motivacijski govor, prekinite ga kratkim pitanjima kako bi svi sudionici bili uključeni u razgovor. Slušajte što vam ljudi imaju za reći”, kaže Frank Luntz.
Savjetuje da treba paziti na ton i teksturu glasa.
“Povisite ga kad želite istaknuti nešto bitno ili privući pozornost sugovornika. Ne budite cijelo vrijeme preglasni, ljude to odbija”, tvrdi konzultant.
Ljudi se često “hvataju” za nove teme i nešto što im je nepoznato.
“Ponudite sugovornicima nove, svježe informacije i tako im pružite da saznaju nešto novo. Ljudi su po prirodi znatiželjna bića”, kaže Luntz.
Tijekom pričanja treba biti dosljedan i ne skakati s teme na temu.
“Neka razgovor ima dobar tijek, a priča bi trebala imati logičan početak i kraj”, tvrdi i dodaje kako je kontekst uvijek korisna stvar.
Kontekst je ključan
“On je za razgovor često zlata vrijedna stvar jer pobliže pojašnjava ono što pokušavamo predočiti. Podatak nije smješten u prostor ili vrijeme i on je izvan konteksta te sam po sebi ima malo ili nikakvo značenje. Kad podatak stavimo u određeni kontekst, određujemo mu značenje”, zaključuje na kraju Frank Luntz.