Ideja za party: stylish svečani top i hlače kao cool kontra koktel haljinama
Blagdanski outfiti stižu u raznim oblicima, bojama i krojevima, a i ove godine najpopularniji su u izvedbi od baršuna ili šljokičastih materijala. ...
Vuna je oduvijek bila jedan od glavnih Fjällrävenovih materijala, što ne čudi kad uzmemo u obzir da je udobna, meka i topla poput majčinog zagrljaja, otporna je na mirise, a zahvaljujući termoregulacijskim svojstvima, vuna nas može i rashladiti. Kao i kod mnogih drugih outdoor brendova, uporaba je uglavnom ograničena na izradu pulovera i slojeva odjeće koji dolaze u kontakt s kožom (baselayer). No prije nekoliko godina u Fjällrävenu su odlučili naći neke nove uloge za vunu, pa se odličnim rezultatima dokazala u funkciji podstave za jakne te ukalupljenih poleđina za veće Fjällräven ruksake. To je polako, ali sigurno dovelo vunu do najpopularnije Fjällräven obitelji: Kånken. A što se dogodi se spoje najtalentiraniji materijal prirode i najomiljeniji svjetski ruksak? Dogodi se Kånken Re-Wool, posebno izdanje Kånkena, koje će se naći u prodaji od studenog ove zanimljive i izazovne godine.
Novo, posebno izdanje Kånkena izrađeno je od Fjällrävenovog G-1000 Heavy Duty Eco S materijala i posebnom mješavinom od 80 % prethodno korištene reciklirane vune iz Prata u Italiji te 20 posto recikliranog najlona za dodatnu snagu i izdržljivost. Takav tip tkanja naziva se Melton, razvijen je u Velikoj Britaniji, a korišten je zbog svoje izdržljivosti i otpornosti na vremenske neprilike. Unatoč tome ima glatku površinu, nalik filcu. Navedene značajke daju Kånkenu tonu osobnosti, a istodobno pričaju sjajnu priču o vrijednosti reciklirane vune. A priča je uistinu sjajna; radi se uglavnom o nusproduktima proizvodnje koji su razvrstani po bojama, usitnjeni i ponovno ispredeni. To znači veliku uštedu vode i energije jer nije potrebno dodatno bojenje, a važno je i da se koristi materijal koji bi inače vjerojatno završio na otpadu. A samo jedan pogled na Kånken Re-Wool je dovoljan pokazatelj koliko je to pogrešno. Kånken Re-Wool osim spomenutog melton materijala dijeli sve značajke originala: bezvremenski dizajn, izdržljivost te svestranost koja će vam dobro doći u obavljanju svakodnevnih zadataka. Zapremnina glavnog pretinca je 16l, dolazi s pretincem za laptop, te ima karakteristični prednji džep s patentnim zatvaračem te dva bočna džepa za bočicu vode, kišobran i sl.
Polazišna točka u razvoju proizvoda nije sami proizvod, već sirovina, odnosno materijal kojeg se analizira s aspekta funkcionalnosti. Tako su u Fjällrävenu shvatili da vuna može biti mnogo više od baselayera i pulovera te je upotreba reciklirane vune znatno povećana. Prema The Textile Exchangeu, globalnoj neprofitnoj organizaciji koja u svom cilju ima stvaranje održivije tekstilne industrije, Fjällräven je u top 10 brendova tekstilne industrije po korištenju reciklirane vune. Za Fjällräven održivost nije samo trend; važno je ne raditi kompromise po pitanju funkcionalnosti proizvoda te istodobno osigurati održivost kroz opskrbni lanac. Tu dolazimo do vrlo važnog pojma sljedivosti (eng. traceability). Jednostavno rečeno, jedino ako znate odakle vaša vuna dolazi, možete biti sigurni da nije ugrožena dobrobit životinja, ljudi i okoliša. Fjällräven vjeruje da je ključ u korištenju više različitih izvora sirovine kako bi se osigurala dugotrajna održivost i otpornost opskrbnog lanca. Fina merino vuna, reciklirana vuna koja je “nusprodukt” modne i mesne industrije te grublja vuna koja je idealna za izolaciju dolaze s različitih farmi koje se dobro odnose prema svojim životinjama i zemlji. Fjällräven u budućnosti planira još više raditi s tzv. djevičanskom vunom, odnosno nekorištenom vunom odraslih ovaca te recikliranom vunom, sve kako bi se stimuliralo tržište u zemljama u kojima se takva vuna još uvijek baca u smeće.