Što je “slow productivity” i kako vam može olakšati radni dan?
Nakon što je globalna pandemija prije gotovo četiri godine promijenila radne i životne navike milijuna ljudi diljem svijeta, čini se da smo svi kol...
Napreduju li brže oni koji zapravo manje znaju i manje vrijede od vas? Možda je krajnje vrijeme da usvojite vještinu komunikacije.
Koliko ste puta u školi, na fakultetu, pa i na poslu gledali kako bolje prolaze ili brže napreduju oni koji manje znaju ili vrijede od vas? Razlog tome, ne mora biti protekcija i dobre veze. Možda je samo riječ o vještini komunikacije. Neki su rođeni s njom, netko je mora naučiti, jer je za postizanje uspjeha, vrlo važna. Dakle, ako ste ambiciozni, vježbajte vještinu poslovne komunikacije!
Što je poslovna komunikacija?
Poslovna komunikacija je formalna vrsta komunikacije, jer se tijekom razmjene informacija moraju poštivati određena pravila. Općenito govoreći, postoje dvije vrste poslovne komuniakacije: vodoravna i okomita.
Okomita podrazumijeva komuniciranje između nadređenih i podređenih, a vodoravna između kolega na istoj razini. Međutim, niti u poslovnom svijetu ne vlada uvijek samo formalna komunikacija. Naprotiv, na zajedničkim ručkovima, proslavama, godišnjicama ili sportskim natjecanjima, dozvoljena je, čak i poželjna, određena doza spontanosti, duhovitosti i neposrednosti.
Za uspješno obavljanje posla važna je i pisana i verbalna, ali i neverbalna komunikacija, geste, jer šefovi i poslovni partneri procjenjuju generalno – sve! Teško da će vam vrijediti izvrsno napisan izvještaj, ako ga na sastanku nećete znati dobro obrazložiti. Isto tako, sva vaša poslovnost i besprijekorna formalna komunikacija mogu pasti u vodu, ako ste u neformalnom komuniciranju tvrdi, namrgođeni ili skloni greškama.
Zbog čega je važna?
Svrha komunikacije je prijenos informacija i poruka, od pošiljaoca do primaoca, u neizmjenjenom obliku. A to znači da svoju poruku trebate reći tako da je primaoc razumije točno onako kako ste željeli. S druge strane, za vladanje vještinom komunikacije, neophodno je naučiti slušati sugovornike, kako biste i vi njih razumjeli.
O njoj može ovisiti i to hoćete li biti primljeni na posao ili unaprijeđeni, jer ako svoje znanje i sposobnost nećete znati iskazati, bit ćete neprimjećeni. Možda vam, vođenje računa o brojnim elementima dobre komunikacije izgleda preteško, ali nije tako.
Nakon malo vježbe, sve postaje rutina. Pobjednički, samouvjeren stav, dobra intonacija i osmjeh – sigurno omogućuju uspjeh.
Izvor: Life Content