U Zagrebu se održavaju radionice art terapije za lakše svladavanje svakodnevnih briga i stresa
Brojna su istraživanja pokazala da bavljenje umjetnošću, u njezinim raznim oblicima, može biti vrlo pozitivno za mentalno zdravlje. Tu se pojavila ...
Sinoć je u zagrebačkoj galeriji Velvet održano lansiranje hrvatskog ogranka LeanIn platforme koja se zalaže za jednake uloge žena i muškaraca u svim segmentima društva te poticanje žena da se ohrabre i istupe u različitim situacijama.
Na predstavljanju ovog globalnog pokreta koji je pokrenula Sheryl Sandberg, direktorica operacija Facebooka, okupile su se mnoge „super žene“ Hrvatske koje su izmijenile svoja iskustva i prepreke koje su morale savladati da bi došle do svojih pozicija i održale se na njima te bile uspješne u modernim i tradicionalnim ulogama žene u suvremenom hrvatskom društvu.
Pet mladih poslovnih žena – Ida Pandur, vlasnica digitalne agencije Grey Entourage, Ivana Grbavac, savjetnica za razvoj proizvoda u Googleu, Jelena Mijailović, voditeljica odjela strategije u Publicisu, Nada Kaurin, brand managerica za Delimano i Sarah Josipović, vlasnica marketinške agencijeodlučile su pokrenuti ogranak LeanIn platforme u Hrvatskoj. Motivirane knjigom Sheryl Sandberg, u kojoj ona govori o problemima uspješnih žena i što žene trebaju napraviti da promjene predrasude i sruše stereotipe, kroz brojne buduće aktivnosti LeanIn Hrvatska nositi će se s ovom problematikom i pokušati će motivirati, inspirirati, poticati i ohrabriti druge žene, ali i mijenjati trenutno stanje i statistiku koja je poražavajuća te im ukazati da imaju izbor i da mogu biti sve što žele jer nigdje nije zapisano da ne smiju sanjati velike snove.
U zanimljivom panelu pod nazivom “Super žena – mit ili stvarnost” koji je vodila Iva Šulentić, sudjelovale su Aleksandra Kolarić, komunikacijska savjetnica; Irena Jolić Šimović, članica Uprave Hrvatskog Telekoma; prof. Meri Veselić, psihoterapeutkinja i mlada poduzetnica Elizabeta Novaković. Govorilo se o tome s kojim se sve preprekama žene bore unutar velikih poslovnih organizacija i svojih poduzetničkih pothvata, o balansu privatnog i poslovnog života te izazovu održavanja jednog i drugog na istoj razini.
Zaključak događanja bio je da definicija „super žene“ ne postoji, ali da „super žene“ zaista postoje. Među njih 70-ak, koliko ih se sinoć okupilo u Velvet galeriji, bile su mnoge predsjednice uprava, uspješne direktorice, top-menadžerice, profesorice, urednice i poduzetnice. Cilj okupljenih žena je promjena statusa žena u Hrvatskoj i to kroz početno iako male, nikako nebitne akcije u svojim privatnim i poslovnim domenama.
Prezentirani su rezultati kratke ankete o uspješnoj poslovnoj osobi na visokoj poziciji, koja ima dvoje djece i završila je školovanje u inozemstvu (jedna osoba nazvana je Ivan, a druga Ivana). Pokazalo se kako je percepcija te osobe potpuno drugačija kada ispitanici misle da govorimo o ženi, a ne o muškarcu. Većina misli da Ivana uglavnom ne kuha, ima pomoć oko djece od osobe koja nije njen partner, da je razvedena ili da se nije ni udala, a opisuju je kao preambicioznu radoholičarku i prezaposlenu karijeristicu, dok s druge strane Ivana većina smatra sretno oženjenim te je opisan kao uspješan, zgodan, vrijedan i pametan muškarac. Većina bi voljela da im je Ivan šef, da rade s njim, ali i da im je privatno prijatelj, što s Ivanom u većoj mjeri nije bio slučaj.
Diskutirano je o sljedećim pomalo zastrašujućim činjenicama:
Sve navedeno pokazuje da su pred ženama ne samo društveno nametnute predrasude, već ono važnije: osobne interne prepreke poput straha, nesigurnosti te nemanja samopouzdanja i samopoštovanja, a što treba mijenjati.