Činjenica je da sve više vodimo računa o tome što jedemo te odakle i kakvu hranu kupujemo. Domaća hrana nešto je što potičemo i što je nesumnjivo puno bolje i zdravije od hrane koja je špricana raznim kemikalijama.
Upravo jedan takav projekt stavio nam je osmijeh na lice! Verdi je online shop u kojemu možete kupiti upravo domaće namirnice od lokalnih OPG-ova. Ovo je zapravo prva hrvatska online tržnica koja ima integrirano plaćanje i funkcionalnu dostavu. Kako funkcionira? Sasvim jednostavno! Prema svojoj geolokaciji naručite proizvode iz svoje okoline i vaša narudžba stiže ravno s OPG-a, svježe ubrana. Zar nije odlično što do vašeg praga stižu proizvodi koji su vam blizu?
Ovo je webshop koji podržava domaće proizvođače, ali i osviještenu prodaju, a vode se i time da ne zagađuju okoliš i ne proizvode plastični otpad koji za sobom ostavljaju veliki prehrambeni lanci i transport koji oni koriste.
Verdi posluje isključivo s lokalnim proizvođačima hrane te pomaže u održavanju i poticanju domaće ekonomije.
Porazgovarali smo s osnivačima ovog odličnog Verdi projekta te saznali kako točno sve funkcionira, kako se razlikuje od ostalih i sve ostale detalje!
Mi smo dvoje mladih entuzijasta koji su uspješni svaki u svojoj profesiji, tako da je naš zajednički projekt Verdi nastao iz želje da napravimo jedan kvalitetan, dobar proizvod za sve nas.
Što vas je potaknulo na pokretanje projekta, odakle ideja?
Ideja se rodila pred Božić 2020. Željeli smo donirati domaću hranu i namirnice u pučku kuhinju i planirali smo napraviti narudžbu online. Trebalo je biti jednostavno. No tu smo naišli na razne izazove i na džunglu opcija od kojih nijedna nije upalila u tom slučaju. Na kraju smo uspjeli pokrenuvši akciju s prijateljima i poslovnim partnerina, i pritom se rodila ideja o online tržnici u kojoj bi sve bilo na jednome mjestu te bi se brzo i jednostavno naručivalo i dostavljalo.
Kako točno funkcionira Verdi?
Verdi je prva hrvatska online tržnica sa integriranim plaćanjem (Keks Pay) i funkcionalnom dostavom, VerdiGo koja koristi geolokacijski model prodaje. Znači, kao kupac imate pristup vama najbližoj farmi ili tržnici (uskoro) i možete naručiti direktno proizvode iz svoje okoline, a ne s drugog kraja države.
S obzirom na to da ne želimo imati centralno skladište jer smatramo da stajanje i propadanje namirnica po skladištima nije u najboljem interesu kupca, svaka narudžba dolazi kupcu svježe ubrana, ravno s OPG-a, nakon uspješnog plaćanja online.
Verdi je kompletno digitalno rješenje i iskustvo kako za kupca tako i za OPG proizvođača. Naš je cilj prenijeti jednostavno iskustvo kupovine u lokalnom dućanu ili supermarketu na kupovinu domaćih namirnica. Želimo pokazati da se možemo boriti protiv inflacije i rasta cijena hrane ako umrežimo i ponudimo domaću proizvodnju i proizvode na učinkovit način. U tom lancu svi smo odgovorni.
Koja je temeljna ideja Verdija koja ga razlikuje od sličnih projekata?
Naše vrijednosti su srž ovog projekta. Želimo potaknuti zdrave uvjete prodaje domaćih namirnica, a samim time i stvaranje poslovnih prilika za domaće OPG-ove i poboljšanje ponude i cijene za kupce. Želimo organizirati i digitalizirati tržište koje svi trebamo, a trenutačno je vrlo zapostavljeno i zloupotrijebljeno. Cilj nam je pravedno tržište u korist svih nas. Mi se sami financiramo i nemamo namjere ovaj projekt koristiti kao sredstvo skupljanja poticaja te nam je zato važno da imamo stabilan poslovni plan.
Što je bitno znati ako smo kupci, a što ako smo proizvođači hrane?
Kupci su jako zainteresirani za Verdi, što nam je drago. Vjerujem da su prepoznali našu viziju i da su svjesni koliko im ovakva aplikacija može svakodnevno pomoći. Jedino što trebaju jest registrirati se i pratiti naš web www.verdi-farm.com, ili skinuti našu aplikaciju izravno s web-stranice (PWA, to je najnoviji tip aplikacije koji se preuzima izravno s web-stranice, a ne preko storea, a upute su na našoj naslovnici). Moramo napomenuti da naši OPG-ovi stalno dodaju i ažuriraju svoje namirnice, sukladno sa njihovom sezonskom ponudom. Ponuda se na Verdiju automatski filtrira prema lokaciji korisnika, tako da kupac vidi i može kupiti svježu hranu doslovno iz svoje neposredne blizine, koja se dostavlja ravno na vrata preko naše brze dostave.
Uz to, prerađevine i delikatese vidljive su svim kupcima iz svih dijelova RH te je ta dostava integrirana kroz Tisak Pakete koji dostavljaju narudžbu na kiosk najbliži adresi kupca. Nama je važno pomoći našim proizvođačima hrane u logistici prodaje jer trenutačno, uz to što obrađuju zemlju, bave proizvodnjom i obradom namirnica i plodova, moraju te namirnice i uspješno ponuditi, prodati (prije isteka roka trajanja), naplatiti, baviti se računovodstvom i dostavom. Sami vode svoj marketing i komuniciraju izravno s kupcima, što je sve dodatni posao. Mi im želimo pomoći i preuzeti dobar dio suvišnog posla na sebe da bi se oni bavili onim što im najbolje ide i što najviše vole – poljoprivredom.
Naglašavate kako Verdi ima etičan poslovni plan. Što to točno znači?
Uistinu smo ponosni na naš poslovni plan i naši OPG-ovi su ga jako lijepo dočekali.
Mi ne zaračunavamo našim proizvođačima hrane marže, ni postotke na prodaju, niti reklamiranje i/ili marketing. OPG-ovi s nama posluju besplatno i sva zarada ide izravno njima za razliku od prodaje preko svih drugih posrednika koji zaračunavaju marže od 15 % do 200 %, što se reflektira i na rast cijena. Mi imamo vrlo male i razumne troškove vođenja svega s naše strane, tako da možemo staviti OPG-ove na prvo mjesto. Vjerujemo da je to vrlo pravedno i pošteno za sve.
Kao kupci, kako preko Verdija možemo doći do proizvoda farmera i urbanih farmera? Postoje li kriteriji za farmere, odnosno koje uvjete mora zadovoljiti farmer želi li prodavati na Verdiju?
Verdi funkcionira po principu webshopa – znači, u dva klika kupac uspješno završava kupovinu. U izravnom smo kontaktu sa OPGovima i urbanim farmama s kojima poslujemo te iz prve ruke poznajemo njihov rad i način na koji se brinu o svojim gospodarstvima. Puno je onih koji se bave permakulturom (etički oblik poljoprivrede koji kroz ravnotežu različitih kultura stvara održivi ekosistem kojem ne trebaju pesticidi, herbicidi i ostale kemikalije). Najvažnije nam je da su u pitanju domaća, mala obiteljska gospodarstva koja paze na etiku u poljoprivredi.
Nemaju svi nužno BIO certifikate jer je to proces koji traje i relatvno je skup, ali zato ih potičemo pri registraciji da napišu što detaljniju priču o sebi i svojim proizvodima. Ako OPG nama dostavi svoj ekocertifikat, njegovi proizvodi na Verdiju se prikazuju s posebnom “eko-certificiran” oznakom.
Na koji način smanjujete korištenje i opticaj plastike?
Samim time što namirnice nisu dijelom transportnog lanca i ne dolaze s drugog kraja svijeta u plastičnim kutijama i ambalažama smanjujemo opticaj plastike, čuvamo okoliš i držimo cijene pristupačnima. Radimo i na tome da izdamo vlastita pakiranja od obnovljivih materijala, ali o tome kasnije.
Kakvi su vaši daljnji planovi vezane za Verdi?
Zahvaljujući velikom interesu kupaca i OPGova, svjesni smo da imamo priliku podići svijest o domaćoj poljoprivredi i uzgajanju vlastitih namirnica. Imamo još par ideja na kojima trenutačno radimo zajedno s našim OPGovima upravo s ciljem edukacije i promocije. Naravno da želimo da projekt raste i da što više kupaca i OPG-ova uživa u njemu. Veselimo se svemu što nas čeka!
Foto: Privatna arhiva; jacoblund iStock/Getty Images Plus via Getty Images