“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Kava je zdrava i ima blagotvoran učinak na organizam ako se konzumira u preporučenim količinama od nekih četiri šalice dnevno, no može biti i uzrok debljanja.
Naime, britanska nevladina organizacija Action on Sugar uznemirila je duhove u Velikoj Britaniji upozorivši da poznati lanci komercijaliziranih kafeterija svojim kupcima nude tople napitke među kojima ih trećina sadrži između 20 i 25 malih žlica šećera, što je više i od količine od devet žličica sadržanih u limenci Coca-Cole.
Analiziravši 131 proizvod iz Starbucksa, Costa Coffee, KFC-a, Caffe Nera i Leona ustanovili su da se opasno visoke količine šećera nalaze u 98 posto testiranih toplih napitaka. Pokazalo se da je najteži “prijestupnik” Starbucksov napitak koji se prodaje pod primamljivim talijansko-indijskim nazivom “venti Grape with Chai, Orange and Cinnamon Hot Mulled Fruit”, a riječ je o gotovo šest decilitara toplog napitka od jakog crnog indijskog čaja s cimetom i drugim aromatičnim začinima uz dodatak narančina soka, koji sadrži čak 25 malih žlica šećera, kako prenosi “Independent”.
Costin “massimo Eat-in Chai Latte” – slična količina crnog čaja sa začinima i pjenušavim mlijekom sadrži ih 20, Starbucksovih šest decilitara kave s bijelom čokoladom i šlagom 18, KFC-ova velika “Moccha” 15, a u neslavnom ih rekordu sustiže i relativno nov trendovski lanac kafeterija Leon, čija šalica vruće čokolade ima “samo” četiri male žlice šećera.
“Ovakvi bi se napici trebali konzumirati povremeno, poput slastica, i ne bi smjeli postati svakodnevna praksa među mladima koji se najčešće odlučuju za ‘extra large’ napitak prepun kalorija i šećera, obično upotpunjen kaloričnim, masnim ili zašećerenim obrokom”, upozorila je Kawther Hashem iz Action on Sugar, koja je sudjelovala u istraživanju, provedenom samo nekoliko tjedana prije nego što će britanska vlada objaviti strategiju borbe protiv pretilosti kod djece.
Glasnogovornica Starbucksa za “Independent” je rekla da je tvrtka početkom godine donijela odluku o smanjenju šećera u svojim napitcima za 25 posto – do kraja 2020. Istaknula je da se kupcima nude i manje kalorični i zašećereni proizvodi te da su nutritivne vrijednosti jasno istaknute i navedene u kafeterijama, kao i na internetskim stranicama.
Sličan je odgovor dala i voditeljica komunikacija Coste, dodavši da je tvrtka “već poduzela značajne korake u smanjenju šećera u napicima”.
No ako uistinu želite nezašećerenu kavu ili topli napitak s manje šećera, začina, sirupa i ostalih dodataka, jednostavno zaobiđite trendi kafeteriju u središtu grada i popijte je u svom kvartovskom kafiću, kako savjetuje “Telegraph” te dodaje da vam ondje vjerojatno na kartonskoj čaši neće pogrešno napisati ime, a velika je mogućnost i da vam napitak bude poslužen u keramičkoj ili porculanskoj šalici.
IZVOR: METRO-PORTAL.RTL.HR