Zašto zavodimo? Psiholozi otkrili šest motiva

by | 4 srpnja, 2015

Bili u vezi ili ne, zavođenje je dobro za vas. Ipak, nemojte to uzimati zdravo za gotovo, jer je zavođenje puno složenije nego što se to čini, a razlozi zašto to činimo kreću se od onih logičnih do pomalo zastrašujućih.

ThinkstockPhotos-83403674-490x326

U zaključcima pregleda literature o zavođenju iz 2004., profesor sa Sveučilišta Sjeverni Ilinois identificirao je i kategorizirao šest različitih motivacija za zavođenje, a posljednji je vrlo zanimljiv.

1. Seks: osobe pokušavaju odvesti nekoga u krevet.
2. Zabava: osobe tretiraju zavođenje kao sport.
3. Istraživanje: osobe pokušavaju vidjeti kako bi bilo da su u vezi.
4. Odnos: osobe pokušavaju povećavati intimnost u vezi.
5. Ego: osobe pokušavaju sebi podići samopouzdanje.
6. Korist: osobe pokušavaju dobiti nešto od druge osobe.

Kada kažemo “zastrašujući” razlozi za zavođenje, mislimo na zavođenje iz koristi. Ono se događa na radnom mjestu, ali i izvan njega, a glavne protagonistice su – žene.

U britanskoj studiji iz 1998. godine zaključeno je da žene zaposlene u ugostiteljstvu šefovi prisiljavaju da zavode goste kako bi se ponovno vratili i ostavljali bolje napojnice.

Prema studiji iz 1982. Provedenoj na američkim studentima, otkriveno je da je 60 posto studentica i 41 posto studenata očijukalo s profesorima. Oko 75 posto studenata mislilo je da zavođenje može pomoći u podizanju ocjena studenticama, a 50 posto mislilo je da može pomoći muškim studentima.

U anketi koja je 2007. godine provedena na 500 poslovnih žena, 86 posto njih reklo je da bi “rado očijukale s muškim kolegama kako bi stvari bile po njihovom”. Studija iz 2008. pokazala je da su žene koje očijukaju u poslovnim pregovorima doživljene kao omiljenije, ali manje vjerodostojne, a studija iz 2005. godine otkrila je da žene koje ne očijukaju češće dobivaju promaknuća.

Bili iznenađeni ovim podacima ili ne, svakako su zanimljivi. Još je zanimljivije to što istraživanja o tome kako muškarci koriste očijukanje u poslu gotovo i ne postoje. Jedino što je zasad poznato o toj temi je to da su muškarci koji zavode na poslu manje zadovoljni svojim poslom.

Izvor: Life Content
Foto: Guliver/Thinkstock