Ne možete pogriješiti ako nosite plavo, otkrilo je istraživanje CareerBuildera iz 2013. Plava je najbolja boja za intervju za posao, smatra većina stručnjaka za zapošljavanje. Ona ostavlja dojam pouzdanosti i kompetentnosti, smatra doktorica znanosti i suradnica Američkog psihološkog udruženja Sally Augustin.
– To je također boja koja je najdraža najvećem broju ljudi po cijelom svijetu – dodala je dr. Augustin za Reader’s Digest.
Crveno vodi u romantiku
Crvena je hrabra, upečatljiva i mnogima dobro stoji.
Ona je ujedno i moćna, a mnoge asocira i na opasnost te romantiku, što vjerojatno nisu dobre asocijacije u kontekstu traženja posla.
– Crvena će vas uistinu istaknuti, ali možda ne na način na koji želite. Ako imate spoj ili šetate po gradu u nadi da ćete nekoga upoznati, crvena je odličan izbor. Ali, možda biste je željeli izbjeći na razgovoru za posao.
Siva i crna pomažu da se uklopite
Osjećate li se kad kao da ste svima ispod radara? Odjenite se u sivo, suptilnu i elegantnu, a opet nezahtjevnu boju. Isto vrijedi i za crno – s jedne strane, ona asocira na autoritet i sofisticiranost, a s druge se strane može smatrati “sigurnom” bojom kod odijevanja.
“Sva crna odjeća ukazuje na strah od izlaska iz zone komfora”, smatraJohn Linden, dizajner interijera iz L.A. Stoga, ako ste u situaciji u kojoj ćete se ionako izdvojiti, poput npr. solo prezentacije, crna bi mogla biti dobar izbor za uravnoteženje i postizanje autoriteta. Ali ako se želite istaknuti među drugima, razmislite o nekoj smjelijoj boji.
Zelena je kreativna
Zelena boja smiruje naša osjetila i pruža osjećaj utjehe. Dr. Augustin preporučuje zeleno i zato što se “psihološki povezuje s ponovnim rođenjem” i kreativnošću.
– Ako želite specifičnu nijansu zelene koja može imati posebno pozitivan psihološki utjecaj, to je tirkizna, kombinacija plave i zelene boje“ – objašnjava Andrea Pflaumer autorica knjige “Shopping For The Real You: 10 Essential Steps To A Better Wardrobe For Every Woman. Tirkizna boja, kaže, pokazuje stabilnost i autoritet.
Ružičasta pokazuje pozitivnost
Muškarci, nemojte se bojati ružičaste. “Kad ste u društvu, nošenje ružičaste boje će vam ublažiti izgled i popraviti komunikaciju”, kaže Jennifer Thoden, stručnjakinja za boje i osnivačica “Your Color Stylea”. Dodaje i da ih kombiniranje ružičaste s tamnom, smjelijom bojom poput modre čini pristupačnijima. “To vrijedi za muškarce i žene”, ističe Thoden, tako da je svakako dobar izbor za stvaranje pozitivnog dojma. Ako pak želite ostaviti snažan dojam, radije odaberite tamniju i upečatljiviju boju.
Sa žutom budite oprezni
Kad je riječ o žutoj boji, pristupite joj oprezno. S jedne strane, žuta je općenito pozitivna i zabavna boja. Većina ljudi poistovjećuje je sa sunčanim zrakama i srećom , kaže Thoden.
“Kad se osjećate razigrano, dodavanjem žute boje u odijevanje možete raspoložiti druge i sebe. No, s druge strane, “razigranost” možda nije ono što pokušavate postići u radnom okruženju” kaže Augustin, i ističe da mnogi ne vole žutu boju, ali ljudi koji ju vole vrlo pozitivno reagiraju na nju.
Bijela ukazuje na organizaciju
Ako ste sigurni da ste tip osobe koja spada u ovu kategoriju, isprobajte je na razgovoru za posao ili na večeri s roditeljima. Ne postoji bolji način da im pokažete da ozbiljno shvaćate sve što radite.
Iako su ove smjernice definitivno dobro polazište i provedeno je puno istraživanja o psihologiji boja da se sazna kako ih ljudi percipiraju, doživljaj je također vrlo subjektivan.
“Ljudi imaju osobne asocijacije na određene boje”, zaključuje Augustin i dodaje da biste trebali nositi ono u čemu se osjećate “moćno”.