“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Uspješne, moćne i autentične, inspiriraju nas svojim postignućima, ali i svojom snagom, odlučnošću i posvećenošću – kako svojim poslovnim i privatnim ciljevima tako i svojim nastojanjima da ovaj svijet učine boljim i zdravijim mjestom za sve nas. Predstavljamo vam osam sjajnih žena koje su ostavile trag u 2022. godini, svaka na svoj način i u svojem području…
Mojmiru Pastorčić pratili smo godinama kao novinarku i reporterku na RTL-u, no tek kad je zasjela u “vrući stolac” Zorana Šprajca i postala voditeljica RTL Direkta, shvatili smo kako je riječ o iskrenoj ženi, voditeljici, urednici, novinarki i jednoj od onih koja nas je naučila da se zvijezda ne postaje preko noći. Iza svega stoji dugotrajni rad i predanost poslu, što su prepoznali mnogi, stoga ni ne čudi da je i dobitnica niza nagrada i priznanja. A gledatelje je oduševila svojom iskrenošću i pokazala kako biti ispred televizijskih ekrana nije lako, no ako se to radi na njezin način – strastveno i originalno, novinarstvo postaje misija koja dovodi do konkretnih promjena. A upravo to njezin je najveći uspjeh.
Nemam jedan veliki uspjeh, ali neke male imam. Sve stvari na koje smo uspjeli utjecati Direktom jesu uspjesi. Neke su stvari mjerljive, kao što je most koji su nakon priloga dobili mještani Kozaperovice, ili broj lajkova koji je sat vremena nakon emisije dobila buduća astrofizičarka Ema Donev. Lavina reakcija i konkretne promjene dogodile su se nakon što je Mirela Čavajda ispričala svoju priču, prvo u Direktu.
Po tome da je počeo rat u Europi. Po tome da sam preuzela Direkt. Po ljetu na Lastovu. Po putu u Napulj. Po 40. rođendanu.
Nisam obavila ni ono što mi piše na to-do listi ovaj tjedan, a kamoli sve na privatnom i poslovnom planu.
Mediji su u velikoj mjeri ženski svijet. Na primjeru RTL-a, žena je CEO, glavna urednica i urednica portala. Na tri nacionalne televizije žene su glavne urednice. Tim više me čudi seksizam koji je prisutan u medijima i na to sam jako osjetljiva. Na mnogim news portalima uz istraživačke tekstove pod normalno se nalaze rubni, često i skandalozni naslovi o guzicama s Instagrama. I to je normalno. Ženama se uvijek komentiraju “modne kombinacije”, svaka uvijek oduševljava elegancijom, a nikad sadržajem.
Ponosna sam na to što gledatelji prepoznaju Direkt kao originalnu i zanimljiviju emisiju. Prilaze mi na ulici i govore da je to emisija koja “ima muda”. Ponosna sam na to što u vrijeme totalne trivijalizacije svega mi “furamo” i duge reportaže, analize, bitne teme, od Irana do klime, i ljudi gledaju. I u 22:30 i kasnije na kabelskoj, u reprizama, na Facebooku, prate. Posebno mi je drago jer je među njima puno mladih, a to je kompliment.
Televizija ne trpi pogrešku. Nikakvu. Napisanu, faktičku, ma ni krivi naglasak. Na to se ljudi najviše ljute. A svaki čovjek griješi, što god radio. Kolumne su napisane o stvarima u Direktu, teorije zavjere ispletene, tisuće gnjevnih Facebook komentara ispisani su radi stvari koje su bile tehnička pogreška, krep’o blesimetar, ja sam krivo pročitala…
Možemo se naučiti strpljenju i skromnosti. Kako se snaći s onime što imaš, a ne isti čas ići sve kupiti u shopping centar.
Dosadile su mi ideološke rasprave i inzistiranje na prošlosti. Treba raditi na modernim propisima koji će nam svima olakšati živote, od poreza, radnih prava, do potpomognute oplodnje, urbanog planiranja, pobačaja. Ne valja društvo u kojemu ljudi žive nesretne živote na nepoticajnim poslovima za slabe plaće i u kojem prolaze veza i mediokriteti, a ne talent i pamet.
Ako nismo Skandinavija, da budemo barem Balkan 2.0. Da smo barem po nečemu na onim Eurostatovim tablicama u društvu Islanda i Danske. Treba nam suvremena nastava, Zagreb treba biti prvi u recikliranju, a ne Ljubljana. Moramo izvući bolnice iz socijalizma i sebe iz socijalističkog mindseta. Trebamo učiti od drugih, treba nam progres, pod hitno.
Tko želi ovo raditi, moj je savjet da to ne radi šablonski, bez truda i površno. Jer toga imamo dovoljno. Dobar novinar treba pisati i govoriti vlastitim rečenicama, mora biti strastven i originalan. Ako nemaš ništa za reći, radije nemoj.
Ovaj posao je intenzivan. Cijeli dan nešto se događa i mijenja, iziskuje puno razmišljanja i koncentracije, i tako od jutra do 23:00. Izlažeš se svaki dan stotinama tisuća ljudi, a to opterećenje zasigurno ostavlja posljedice. Zato dugo šećem s Vučkom. Idem u šumu i na Sljeme. Vježbam jogu. Pijem čaj, to pomaže.
Fotografija: Jelena Balić
Kreativno vodstvo projekta i styling: Petar Trbović
Make-up: Simona Antonović
Kosa: Anamarija Uroić za Raptur – Hair & Beauty
Asistentica stilista: Laura Bošnjak
Odjeća: Sako Max Mara. Košulja i kravata Hugo Boss. Hlače i cipele Zara