Ako pogledate sasvim iskreno, koliko otvoreno razgovarate o temama poput menstruacije i ženskog zdravlja? Vjerujemo da nedovoljno. Tabu ovih tema je očit, a upravo takav pristup dovodi do sve većeg neznanja, neinformiranosti (posebice za tinejdžere i žene koje tek upoznaju svoje tijelo) pa sve do menstrualnog siromaštva. Zar to nije potrebno mijenjati? Kroz pristup, gledišta, konkretne korake, kroz besplatne higijenske potrepštine?
Koliko je bitno razgovarati o menstruaciji kao nečemu normalnome i ukloniti stigmu vezanu uz menstruaciju, pokazala je i kampanja jedinstvenih žitarica za doručak pod nazivom Period Crunch!
Cilj ove kampanje jest podići svijest o izostanku razgovora o menstruaciji kod kuće, a kreirala ju je INTIMINA, brend posvećen intimnom zdravlju, u sklopu kampanje kojom se želi potaknuti konverzacija o menstrualnom zdravlju.
Istraživanje o razgovorima o menstruaciji unutar obitelji
Kako bi se uklonila stigmu vezana uz menstruaciju, ključno je o njoj razgovarati. Međutim, unatoč svim postignućima u normalizaciji razgovora o menstruaciji, polovica ispitanih osoba (48 %) osjeća nelagodu pri otvorenom razgovoru o menstrualnim problemima. Osim toga, više od tri četvrtine (77 %) nikad nije razgovaralo ni o čemu u vezi s menstruacijom tamo gdje cijelo kućanstvo redovito sjedi i razgovara: pri kuhinjskom stolu.
Svaki komadić žitarica okusa maline vizualno podsjeća na izgled maternice, a kad zaliju mlijekom, ono pocrveni. Žitarice su posebno osmišljene kako bi potaknule osobe svih dobih skupina za započnu razgovore o menstruaciji te kako bi stavile u središte pozornosti postojeće društvene prepreke oko takvih razgovora.
Inspiriran nekadašnjim društvenim igrama koje su postojale na kutijama za žitarice, Period Crunch uključuje smjernice za razgovor i dijagram ženskog reproduktivnog sustava kako bi ljudi mogli identificirati maternicu. Ti vizuali dodani su na kutiju zbog podatka iz istraživanja brenda INTIMINA koji otkriva kako 82 % osoba ne može točno identificirati gdje se nalazi maternica.