U slučaju da to prije nije bilo očigledno, nedavna studija na Odjelu za psihologiju Sveučilišta Wisconsin-Madison dokazuje da vas ljudi zapravo ocjenjuju prema kulturološkim stereotipima. Sudionici studije bili su zamoljeni da pogledaju online profile različitih muškaraca, pola homoseksualaca, pola straight i pokušavaju utvrditi svoju seksualnost. Muškarci s “homoseksualnim” interesima – moda, shopping, kazalište, bili su u kategoriji više vjerojatno da će se smatrati homoseksualnim od onih s tradicionalnim “straight interesima” poput sportskih, lov ili automobili. Na kraju, sudionici su imali stopu točnosti od oko 60 %, što potvrđuje da “gaydar” znači imati dobru moć prepoznavanja homoseksualnih stereotipa i arhetipova, a ne neku vrstu homo-čarobnjaštva.
“Većina ljudi misli da je svrstavanje u stereotipe neprimjereno”, rekao je William Cox, pomoćni znanstvenik u odjelu psihologije i glavni autor. “Ali ako umjesto stereotipa dajete tu drugu oznaku i maskirate kao “gaydar”, čini se da je društveno i osobno prihvatljivije.”
Sljedeći put kad se vani u izlasku pitate je li netko ili nije gay, možda bi bilo jednostavnije samo pitati.