“No buy 2025.” daleko je najbolji viralni izazov dosad
Nakon što smo godinama na društvenim mrežama svjedočili sadržaju poput golemih haulova s desecima pomodnih odjevnih komada, viralnim kozmetičkim pr...
Naši mozgovi daju se prevariti tako da misle da je okus vina bolji ako je vino skupo, tvrdi nova studija. Posve jednako vino čini nam se boljeg okusa ako je cijena na boci viša. Znanstvenici se nadaju da će ovo otkriće razjasniti placebo efekt, marketinšku taktiku koja se često koristi da zavara ljude na kupnju skuplje robe.
Znanstvenici s INSEAD Business School pri Sveučilištu u Bonnu promatrali su kako se različite cijene prenose u okus u mozgu, čak i ako se radi o istom proizvodu odnosno vinu.
Sudionici studije, njih tridesetak, kušali su vino različitih cijena i pritom su im rađene snimke mozga. Prije kušanja pokazane su im cijene vina. Kako se i očekivalo, sudionici su skuplja vina označili boljima. I snimke magnetske rezonancije potvrdile su da im je vino za koje su vjerovali da je skuplje, boljeg okusa.
Snimke magnetske rezonancije pokazale su aktivnost u regijama mozga povezanima s nagradom i motivacijom. Regije su se jače aktivirale kada su sudionici vjerovali da piju skupo vino.
Novo istraživanje sugerira da i jezik koji se koristi na etiketi butelje može biti vrlo značajan za užitak u vinu koliko i sam okus. To je zato jer jer se detaljno razrađen i emocionalan opis ponaša kao placebo, varajući mozak da krivo procijeni kvalitetu.
IZVOR: TELEGRAM.HR