Društveni mediji su prisutni svugdje, i žalosna je činjenica da postoji samo mali broj osoba koje nisu na nekoj od društvenih mreža.
U 2022. prosječna je osoba provela gotovo dva i pol sata svaki dan na nekoj od društvenih mreža, a 4,7 milijardi ljudi diljem svijeta ih sada koristi.
Ipak, osim dobrih stvari koje se na njima mogu pronaći, činjenica je da filtri i svakakve mogućnosti pridonose projiciranju slike idealiziranih tijela. Tako se upravo na temelju toga stvara slika kako bi netko morao izgledati, a istovremeno stvara itekako negativan utjecaj na mišljenje o sebi i onome što jesmo i koliko vrijedimo.
Idealizirane fotografije koje netko stavlja na društvene mreže ozbiljno mogu narušiti tuđu sliku mišljenja o sebi te potaknuti velike negativne misli o vašem tijelu, što u konačnici ne rezultira ničim dobrim osim niskim samopouzdanjem i frustriranošću. Kao i težnji da se bude upravo onakav kakvi su drugi te da upravo zato krenete strože prosuđivati sebe.
Ipak, nova studija UNSW Sydneya sada je pokazala da gledanje različitih – body pozitivnih i body neutralnih – fotografija i objava na internetu može djelovati kao učinkovita metoda za poboljšanje vlastitog imidža tijela.
Autorica studije dr. Jasmine Fardouly također je sugerirala da bi gledanje samo jedne objave dnevno, a koja je doista tjelesno pozitivna ili neutralna, omogućilo ljudima da osjete pozitivan učinak. Istraživači su napisali da “gledanje malog broja tjelesno pozitivnih ili neutralnih postova na društvenim medijima može biti učinkovita i jeftina mikrointervencija za poboljšanje tjelesne slike mladih žena”.
Zato, ako gledate Lizzo te slušate savjete o tome kako zaustaviti oglase za mršavljenje – samo naprijed! Upravo tako se krećete korak naprijed i upravo to pozitivno djeluje na vaše samopouzdanje, a vi se osjećate pozitivnije i ohrabrujuće.
Zato, palac gore za praćenje što više pozitivnih stvari!